حجت الاسلام والمسلمین سرلک:
کانون خانواده راهی برای رسیدن به تقواست

۱۴۰۳/۰۳/۲۰ ۰۸:۱۶:۴۴

حجت الاسلام والمسلمین سرلک در جمع زائرین دانشگاهی: سالروز ازدواج حضرت مرضیه(س) و حضرت امیر(ع) تاکیدی است که شیعیان توجه نمایند مسئله خانواده،مسیری برای رسیدن به قرب باریتعالی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک ،در سالروز ازدواج مولا امیرمومنان حضرت علی (ع) و صدیقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س)،حجت الاسلام والمسلمین علی سرلک در جمع دانشگاهیان حاضر در مدینه منوره به ایراد سخن پیرامون موضوع خانواده پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین سرلک گفت: از مهمترین ویژگی های انسانی و ایمانی که برای هر شخص بتوان یاد کرد،میل باطنی به خداوند متعال است. به تعبیری کلمه تقوا در قرآن را نیز به همین معنی می توان دانست، زیرا انسان اگر بتواند از غیر خدا صرفنظر کرده و هدفش خداوند متعال باشد به تقوا رسیده و این همان اثبات مسیر زندگی بر اساس هدف قراردادن خداست.

وی افزود:بینشی که در سر دوراهی ها انسان را از خداوند دور نمی کند، تقواست. از دلیل اصلی تکریم اماکن موجود در مدینه منوره علاوه بر مسجدالنبی، یادآوری انسانهایی است که در زمان حیاتشان تقوای الهی را پیشه کرده و تا پای جان در راه خدا ایستادند.

حجت الاسلام سرلک‌ در محور بعدی سخنانش مطرح نمود که از نگاه خداوند، کانون خانواده راهی برای رسیدن به تقواست و سکوی اصلی پرورش میل انسان به خداوند کانون خانواده است که این موضوع در سخنان حضرت علی (ع) نیز مشهود بوده و آنحضرت از درگاه خداوند متعال خواهان بودند که روشنی و خنکی چشمان مبارکشان را خانواده اش قرار دهد.

وی ادامه داد: اعضای خانواده و ستون آن همان اساس بندگی است. به همین دلیل بستر خانوادگی اهل بیت علیهم السلام بر پایه مهر و محبت توام با عطوفت بوده واهل بهشتیان هم دلسوز و غمخوار خانواده هایشان بوده اند. در واقع محور رشد معنوی و انسانی برطرف سازی سردی و تلخی در کانون خانواده است. درواقع سختی ها نیز محور رشد قلمداد شده و تزاحم و اصطکاک نیز بر مبنای اصول علمی عامل حرکت می باشد.

در فراز پایانی سخنان حجت الاسلام سرلک اشاره شد که سالروز ازدواج حضرت مرضیه(س) و حضرت امیر(ع) تاکیدی است که شیعیان توجه نمایند مسئله خانواده مسئله ای برای رسیدن به قرب خداوند باریتعالی است.

گفتنی است که فرهیختگان دانشگاهی در صبح این روز فرخنده در اماکن متبرک واقع در مدینه منوره اعم از کوه احد و مزار شهدای آن از قبیل حمزه عموی گرامی پیامبر(ص)، مساجد سبعه، مسجد ذوقبلتین و مسجد قبا حاضر شده و به ذکر دعا و نیایش و اقامه نماز پرداختند.

ارسال نظر