عتبات دانشگاهیان در سالی که گذشت/اعزام بیش از ۱۰۰ کاروان از دانشگاهیان به عتبات عالیات

۱۴۰۳/۰۱/۰۱ ۱۴:۳۱:۱۰

معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن تبریک سال نو و تقارن آن با ماه مبارک رمضان گفت:همزمان با آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات ادامه دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،محسن مسلمی؛معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن تبریک سال نو و تقارن آن با ماه مبارک رمضان گفت:همزمان با آغاز سال نو و ماه مبارک رمضان اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات ادامه دارد و تعدادی از زائرین دانشگاهی در مراسم تحویل سال نو درحرم مطهر امیرالمومنین علی(ع) و امام حسین(ع) شرکت نمودند.
مسلمی با اشاره به اعزام دانشگاهیان در سال 1402 به عتبات عالیات گفت:اعزام دانشگاهیان کشور در دوره بیست و سوم که از بهمن ماه 1401 آغاز شده بود، تا فروردین ماه 1402 ادامه داشت .با پایان این دوره اعزام ها متوقف نشد و تشرف دانشگاهیان به عتبات عالیات ادامه پیدا کرد.
معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان افزود:با همکاری و همراهی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در سال گذشته بیش از 100 کاروان از دانشگاهیان کشور به صورت هوایی و زمینی به عتبات عالیات اعزام شدند که از این میان تعدادی در قالب درخواست دانشگاه ها بود.
وی افزود:درادامه دوره بیست و سوم،فراخوان ثبت نام، دی ماه 1402 به اطلاع دانشگاهیان رسید و علاقمندان برای اعزام در ماه های بهمن تا فروردین 1403 در سایت لبیک ثبت نام نمودند. از میان ثبت نام کنندگان تاکنون، استان های تهران،فارس،لرستان و قم اعزام داشتند و در ادامه، استان های یزد،کاشان و تهران در ایام نوروز اعزام خواهند داشت.
مسلمی گفت:علاوه بر اعزام های این دوره، 10 هزار نفر از دانشگاهیان در قالب سفرهای ارزان قیمت با عنوان "طرح حامیم" و سفر اردویی با هماهنگی ستاد در زمینه اعزام،اسکان،تغذیه و اخذ مجوز خروج از کشور به عتبات عالیات مشرف شدند.
وی بر زمینه سازی برای ادامه اعزام ها در ماه مبارک رمضان و ماه های آتی،بصیرت افزائی در زائرین دانشگاهی، برنامه ریزی برای افزایش سطح کیفی سفر و رفع مشکلات احتمالی تأکید کرد.
معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:یکی دیگر از اقدامات ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در سال 1402،اعزام و اسکان بیش از 40 هزار نفر از دانشگاهیان کشور در ایام اربعین حسینی به عتبات عالیات بود که با هماهنگی ستاد،زائرین دانشجو در موکب دانشگاهیان در شهرهای مقدس نجف اشرف و کربلای معلی استقرار یافته و از خدمات اسکان،تغذیه و برنامه های فرهنگی بهره مند شدند.
مسلمی گفت:امیدواریم سال جدید با بازگشایی سفرهای عمره همراه باشد و بتوانیم دانشگاهیان کشور را به سرزمین وحی اعزام نمائیم.

ارسال نظر