بررسی راهکارهای پیشنهادی در خصوص برنامه های فرهنگی عمره دانشگاهیان

۱۴۰۲/۰۸/۱۴ ۱۴:۲۴:۰۹

نشست شورای اندیشه ورز ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و جمعی از اعضای شورا با هدف راهکارهای پیشنهادی در خصوص سفر عمره برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،نشست شورای اندیشه ورز ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و جمعی از اعضای شورا با هدف ارائه راهکارهای پیشنهادی در خصوص سفر عمره و برنامه ریزی فرهنگی آن برگزار شد.

در ابتدا،حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: همکاران ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، طی جلسات متعدد در خصوص برنامه های اجرایی و عملیاتی عمره دانشگاهیان و پیگیری اخذ سهمیه عمره مفرده و اختصاص به دانشگاهیان سراسر کشور هماهنگی های لازم را انجام داده اند و امیدواریم با بازگشایی سفر عمره،سهمیه درخواستی به دانشگاهیان کشور تعلق گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور با اشاره به لزوم تغییر و به روزرسانی برنامه های فرهنگی عمره دانشگاهیان افزود: بعد از هشت سال وقفه در اعزام مشتاقان زیارت سرزمین وحی،انتظار این است تا برای دوره جدید ،تغییراتی در برگزاری برنامه های فرهنگی سفر و به روزرسانی مطالب و محتوای برنامه ها با رویکرد نوین و متناسب با نیاز نسل جوان فرهیخته داشته باشیم.در این خصوص بهره گیری از آموزه های وحیانی و معارف اسلام در ترویج و تعمیق باورهای دینی دانشجویان با تاکید بر مبانی فکری امامین انقلاب و پاسداشت ارزشهای انقلاب اسلامی در برنامه های فرهنگی مورد تاکید است.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:بخشی از مباحث فرهنگی و آموزشی زائران دانشگاهی در قالب کتاب و بخشی دیگر از طریق سامانه های مجازی لبیک در اختیار زائرین قرار می گیرد.

در ادامه ،حاضرین در جلسه بر استفاده بیشتر از ظرفیت روحانیون کاروان ها در تاثیرگذاری معنوی بر دانشگاهیان و حفظ دستاوردهای سفر، انتخاب روحانیون و مدیران باتجربه دانشگاهی برای کاروان ها، توجه به ظرفیت سفرهای عتبات دانشگاهیان،تنوع در ارائه مطالب فرهنگی برای سلایق مختلف،بررسی شبهات موجود در سفرهای زیارتی و پاسخگویی به آنها،به روزرسانی کتب مناسک عمره ،انتخاب راویان آشنا به تاریخ اسلام جهت حضور در مکه مکرمه و مدینه منوره ، استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به عنوان پرمخاطب ترین رسانه ها برای جوانان دانشگاهی و ... تاکید کردند.

گفتنی است؛حجت الاسلام والمسلمین اخویان، مدیر محترم آموزش بعثه مقام معظم رهبری،حجت الاسلام والمسلمین پورامینی،مدیر گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی،حجت الاسلام والمسلمین مجتبی نجفی روحانی، محسن مسلمی،معاون پشتیبانی و اعزام،سعید سروی،معاون فرهنگی-آموزشی ستاد و آقایان دکتر قدوسی زاده و کاظمی در این جلسه حضور داشتند.

ارسال نظر