زیارت امامین عسکریین(ع) توسط کاروان های دانشگاهی+تصاویر

۱۴۰۱/۱۲/۲۷ ۰۸:۰۷:۲۵

 کاروان های دانشگاهی پس از زیارت حرم های مطهر امام حسین (ع) و حضرت قمربنی هاشم (ع) راهی شهر سامرا شدند و به زیارت دو امام بزرگوار امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع(مشرف شدند.

به گزارش خبرنگار اعزامی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در کشور عراق ، کاروان های دانشگاهی پس از زیارت حرم های مطهر امام حسین (علیه السلام) و حضرت قمربنی هاشم (علیه السلام) راهی شهر سامرا شدند و به زیارت دو امام عزیز و بزرگوار امام علی بن محمد هادی (علیه السلام) و امام حسن بن علی عسکری (علیه السلام)مشرف شدند.

سامرا شهری است در کشور عراق و در استان صلاح الدین و در کرانه رود دجله قرار دارد و از کلمه (سرَّ من رای)گرفته شده است و معنی آن این است که هر کس آن را ببیند شاد می شود.این شهر مقدس محل دفن و آرامگاه امام دهم شیعیان ، حضرت علی بن محمد هادی (ع) و امام یازدهم حضرت حسن بن علی عسگری(ع) می باشد.این آرامگاه دارای گنبدی زیبا و یکی از بزرگترین گنبد های جهان شیعی است.همچنین علاوه بر وجود مطهر و آرامگاه دو امام شیعیان، سامرا محل تولد امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هم می باشد.

نکته‌ای که اهمیت دارد این است که حرم کنونی امامین عسکریین(ع) محل زندگی و عبادت امام هادی(ع) و امام حسن عسکری (ع) در روزهای گرم تابستان بوده است. در این حرم مطهر،حضرت نرجس خاتون مادر بزرگوار امام زمان(عج) هم آرام گرفته است و مزار مطهر ایشان داخل ضریح و پشت سر امامین عسکریین(ع) قرار دارد.همچنین حضرت حکیمه خاتون دختر امام جواد (ع) و عمه بزرگوار امام عسکری (ع) در پایین پای امامین عسکریین آرام گرفته است.

لازم به ذکر است که دانشجویان پس از زیارت حرم مقدس امامین عسکریین(ع) وارد سرداب مقدس هم شدند. سرداب مقدس یا سرداب غیبت ، زیرزمین خانه امام حسن عسکری (ع) و محل تولد و غیبت امام زمان(عج) است.

در پایان لازم به ذکر است که کاروان های دانشگاهی پس از ادای احترام و زیارت دو امام بزرگوار در سامراء راهی زیارت حضرت سید محمد(ع) می شوند.ابا جعفر محمد بن علی الهادی مشهور به سید محمد (۲۲۸–۲۵۲ قمری) فرزند بزرگ امام علی نقی (ع) ، امام دهم شیعیان است. مقبره او در۵۰ کیلومتری جنوب سامراء، شمال بغداد و نزدیک قریه‌ای به نام بلد واقع شده‌است.این امامزاده مورد احترام فراوان شیعیان مخصوصاً شیعیان عراق بوده و آنان نسبت به وی اعتقاد و علاقه فراوان دارند و بیشتر کسانی که به زیارت امامان شیعه سامراء می‌روند، او را نیز زیارت می‌کنند.

ارسال نظر