اطلاعیه در مورد هزینه بلیط هواپیما برای کودکان و نوزادان

۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۱۵:۲۳:۵۶

اگر قرار است با نوزاد یا کودک‌تان سفر کنید احتمالا شما هم با این سوال رو به رو می‌شوید که آیا خرید بلیط برای نوزادی که روی صندلی نمی‌نشیند ضرورت دارد؟

اگر قرار است با نوزاد یا کودک‌تان سفر کنید احتمالا شما هم با این سوال رو به رو می‌شوید که آیا خرید بلیط برای نوزادی که روی صندلی نمی‌نشیند ضرورت دارد؟ یا اینکه آیا قیمت بلیط هواپیما برای کودکان با بزرگسالان یکی است؟ شرکت‌های هواپیمایی افراد۰ تا۲ سال را نوزاد و۲ تا۱۲ سال را کودک در نظر می‌گیرند و بسته به این شرایط سنی قیمت بلیط متفاوت خواهد بود.

خرید بلیط هواپیما برای نوزادان و کودکان در پرواز داخلی

دو فاکتور اصلی که در تعیین قیمت بلیط هواپیما برای غیر بزرگسالان نقش دارد نوزاد یا کودک بودن و دیگری سیستمی یا چارتر بودن بلیط هواپیما است.

هر چند در طول سفر نوزاد در بغل پدر یا مادرش است و هیچ صندلی لازم ندارد با این حال برای سوار کردن نوزاد به هواپیما لازم است که شماره بلیط داشته باشد. اگر بلیط شما سیستمی باشد، مبلغ بلیط نوزادان۱۰ درصد بهای بلیط بزرگسال است.

کودک۲ تا۱۲ سال برای سفر با هواپیما به صندلی و بلیط نیاز دارد و قیمت بلیط کودک کاملا به شناسه نرخی بستگی دارد. هر ایرلاینی بسته به ساعت و تاریخ حرکت، فصل کم سفر یا پر سفر بودن و سیاست‌های بازرگانی خود شناسه نرخی متفاوتی برای بلیط تعریف می‌کند. در نتیجه موقع خرید بلیط هواپیما برای کودک بسته به ایرلاینی که با آن سفر می‌کنید و شناسه نرخی بلیطی که خریداری می‌کنید بهای بلیط کودک‌تان متفاوت خواهد بود. معمولا بهای بلیط کودک۵۰ درصد و در بعضی موارد۷۵ درصد بهای بلیط بزرگسال است. چنانچه شناسه نرخی خیلی ارزان باشد قیمت بلیط بزرگسال و کودک یکی خواهد بود.

در پروازهای خارجی هم قیمت بلیط نوزاد بسته به کلاس نرخی متفاوت است اما اغلب۷۵ درصد نرخ بلیط بزرگسال است.

خرید بلیط هواپیما برای نوزادان و کودکان در پرواز خارجی

در پرواز خارجی هم مانند پرواز داخلی خرید بلیط هم برای نوزاد و هم برای کودک ضرورت دارد، اما قوانین کلی برای تعیین قیمت بلیط برای کودک وجود ندارد. بهای بلیط نوزاد در سفر خارجی مانند سفر داخلی۱۰ درصد بهای بلیط بزرگسال است.

در تعیین شناسه نرخی ایرلاین‌های مختلف علاوه بر فاکتورهایی مثل ساعت و روز حرکت و فصل سفر، نوسانات ارزی هم تاثیر گذار هستند. شناسه نرخی هم در تعیین قیمت تاثیر گذار هستند، در نتیجه با توجه به متغییر بودن فاکتورهای تعیین کننده، قانون ثابتی برای قیمت بلیط کودک در پرواز خارجی وجود ندارد.


ارسال نظر