مدیر آموزش بعثه خبر داد:
بازنگری ها و نوآوری ها در حوزه های فرهنگی و آموزشی عتبات

۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ۱۰:۴۷:۳۱

حجت الاسلام اخویان در نشست خادمان فرهنگی عتبات عالیات در کربلا به بیان برخی از بازنگری ها و نوآوری ها در حوزه های فرهنگی و آموزشی عتبات پرداخت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، گردهمایی روحانیون و مداحان کاروان های عتبات عالیات با حضور حجج اسلام حسین بهجتی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و محمد علی اخویان مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری در کربلا برگزار شد.


حجت الاسلام اخویان در این نشست با اشاره به سرفصل های آموزشی حوزه زیارت گفت: سرفصل های حوزه های عتبات و عالیات و حج و عمره بازنگری و به صورت عمده تغییر یافته اند.


وی افزود: پیش از این روحانیون عتبات عالیات پس از گذراندن آموزش بدو خدمت به فعالیت مشغول می شدند اما درحال حاضر مقرر شده است تا روحانیون پس از گذشت 3 سال از این آموزش، مجدد دوره بازآموزی و تکمیلی را طی کنند.


مدیرآموزش بعثه رهبری گفت: در سفر معنوی عتبات در راستای انس زائر با قرآن کریم کتابی تحت عنوان "با قرآن در عتبات عالیات" تهیه شده است که به زودی به مرحله چاپ خواهد رسید و در اختیار خادمان فرهنگی و زائران قرار خواهد گرفت.


حجت الاسلام اخویان افزود: مجله "شمیم یار" نیز بروز رسانی شده است و در اختیار مناطق بعثه قرار خواهد گرفت، همچنین می توان فایل این مجله را در اختیار زائران کربلای معلی و نجف اشرف قرار داد.


وی در ادامه نوآوری ها در حوزه فرهنگی عتبات عالیات را تشریح کرد و گفت: به زودی سامانه ای در اختیار خادمان فرهنگی قرار خواهد گرفت تا نحوه و موضوع جلساتی را که برای معرفت افزایی زائران طراحی شده است ثبت کنند تا ضمن ارزیابی، بتوان آن را بهبود بخشید.


وی با اشاره به ویژگی های نرم افزار "گنجینه همراه زیارت" گفت: در این نرم افزار حدود 50 عنوان کتاب در حوزه های مختلف زیارت در اختیار خادمان فرهنگی و زائران قرار گرفته است تا در راستای معرفت افزایی فرهنگی در حوزه زیارت مورد بهره برداری قرار گیرد.


مدیر آموزش بعثه رهبری از خادمان فرهنگی خواست تا مطالعات خود را در حوزه عتبات عالیات به صورت مستمر ادامه دهند و زائران را به گونه ای راهنمایی کنند تا آنها نهایت بهره را از این سفر معنوی بدست آورند.


گفتنی است در ابتدای این نشست، حجت الاسلام بهجتی نکاتی را در خصوص آداب زیارت و احکام این سفر بیان کرد.


ارسال نظر