اولین جلسه آموزشی کاروان حج دانشگاهیان برگزار شد

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ ۱۰:۱۳:۵۰

اولین جلسه توجیهی- آموزشی پیش از سفر کاروان حج دانشگاهیان روز پنج شنبه پنجم خرداد ماه در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،اولین جلسه توجیهی- آموزشی پیش از سفر کاروان حج دانشگاهیان روز پنج شنبه پنجم خرداد ماه در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد.

این جلسه آموزشی از ساعت 16 با قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و نماهنگ حج آغاز شد .محسن مسلمی مدیر کاروان حج دانشگاهیان ضمن عرض خیر مقدم به زائران و تسلیت شهادت امام جعفر صادق(ع) گفت:این توفیق نصیب شما عزیزان شده که زائر مدینه منوره و مکه مکرمه شوید و باید قدردان این نعمت گرانقدر باشیم چرا که بسیاری از ثبت نام کنندگان سال 98 به دلیل شرط سنی و کاهش تعداد حجاج به نسبت سال های قبل، توفیق درک این سفر معنوی را در حج سال جاری نیافتند.

مسلمی گفت:کاروان حج اساتید متشکل از 85 نفر است که در آخرین کاروان مدینه قبل عازم سرزمین وحی و حدود 28 روز در مدینه منوره و مکه مکرمه اقامت خواهد داشت .

مدیر کاروان حج دانشگاهیان گفت:دست اندرکاران سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری در تلاش هستند تا خدمات مناسب اجرایی و فرهنگی را به حجاج ارائه دهند.ستاد نیز پیگیری های لازم را از سازمان حج انجام می دهد تا با توجه به شرایط موجود در کشور عربستان خدمات شایسته ای به حاجیان دانشگاهی ارائه شود.

مسلمی در ادامه در خصوص درجه بندی هتل ها،قیمت کاروان،پرواز،مدت اقامت در شهرهای مدینه منوره و مکه مکرمه و ... توضیحاتی به زائران ارائه داد.در ادامه مراسم مدیحه سرائی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق(ع) توسط ذاکر اهل بیت(ع) آقای میثم احمدی پور صورت گرفت و دل های زائران مدینه منوره را راهی قبرستان مظلوم بقیع نمود.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور،روحانی کاروان حج دانشگاهیان ضمن تسلیت شهادت رئیس مکتب شیعه امام صادق(ع) گفت:حج به عنوان یکی از احکام الهی یک برنامه جامع تربیتی است که انسان ها را کامل و نورانی می کند اما زمانی اثرگذار است که به شکل صحیح و با محتوای دقیق انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور با اشاره به تاثیرات معنوی سفر حج گفت:حج انسان را به موجودی مقاوم در برابر غرایز انسانی تبدیل می کند و ایثار،انفاق،نیایش،جهاد،از خود گذشتگی،تولی و تبری و .. در حج متبلور می شود.

روحانی کاروان حج دانشگاهیان با بیان آیات قرآن کریم در خصوص حج و روایات اهل بیت(ع) در این زمینه افزود:در سوره مائده خانه کعبه عامل قیام مردم معرفی شده و در جای دیگر اولین خانه ای که برای مردم بنا شده.حضرت علی(ع) حج را رمز اقتدار و پرچم دین معرفی می کنند و امام صادق (ع)در سفارشی حج گزاران را به طهارت درون و قلب دعوت نموده و می فرمایند دلت را از هر بازدارنده ای غیر خدا خالی ساز.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور در ادامه سرفصل های آموزشی حج را عنوان کرده و گفت:طی جلسات آموزشی قبل از سفر حج که در هفته های آتی برگزار می گردد، عناوینی همچون فلسفه و اسرار حج،احکام عمومی،مناسک حج،اعمال حج تمتع و ... به زائران آموزش داده خواهد شد و ادامه جلسات در مدینه منوره و مکه مکرمه برگزار خواهد گردید.

در ادامه پزشک کاروان دستورالعمل های بهداشتی را به حجاج توصیه نمود و در خصوص تزریق واکسن های مورد نیاز سفر حج راهنمایی های لازم را به زوار ارائه کرد.

گفتنی است، این کاروان 85 نفره متشکل از اساتید دانشگاه های استان تهران و البرز است که در سال های 85 و 86 برای حج تمتع ثبت نام کرده اند و  در سال جاری به حج اعزام خواهند شد .

ارسال نظر