توسط آستان قدس عباسی صورت گرفت،
پایان ساخت سازه چوبی ضریح حرم مطهر حضرت زینب (علیها السلام)

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ ۰۸:۴۰:۲۳

کارکنان بخش ساخت ضریح و درهای بقاع متبرکه وابسته به آستان قدس عباسی ساخت سازه چوبی ضریح حرم مطهر حضرت زینب (علیها السلام) را به طور کامل به پایان رساندند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،کارکنان بخش ساخت ضریح و درهای بقاع متبرکه وابسته به آستان قدس عباسی ساخت سازه چوبی ضریح حرم مطهر حضرت زینب (علیها السلام) را به طور کامل به پایان رساندند. اما ساخت قطعات فلزی ضریح همچنین ادامه دارد و قطعات پس از ساخت یکی پس از دیگری نصب می شوند.

ناظم الغرابی، رئیس این بخش گفت: فرایند ساخت ضریح باتوجه به هر بخش و قطعه مراحل مختلفی را طی می کند. مراحل مهم سازه چوبی که نقطه آغاز نصب قطعات فلزی است عبارتند از مشبکها، ستونهای جانبی، نوارهای کتیبه ای قرآنی و شعری، تاج فوقانی ضریح، حاشیه تزئینی و پایه های ضریح.

الغرابی افزود: تکنسینها همه تلاش خود را برای تکمیل این پروژه به کار گرفته اند. این کار به صورت حرفه ای و با استفاده از مواد با کیفیت و کارایی بالا انجام شد. همچنین بهترین نوع چوب (ساج برمه) برای این کار انتخاب شده است.

وی افزود: این سازه چوبی ویژگی های متمایزی دارد که مهمترین آن به شرح ذیل است: این سازه چوبی به شکل مکعب مستطیل و به طول 3.70 متر و عرض 4.69 متر است. ارتفاع آن از بالاترین نقطه تاج فوقانی تا پایینترین نقطه 4.04 است.

الغرابی گفت: این سازه چوبی چهار ستون اصلی و 10 ستون میانی و چهار پل چوبی در پایین دارد که ستون ها را به یکدیگر متصل می کند و با فلز خالص (فولاد ضد زنگ) به ضخامت پنج میلی متر پوشیده شده است تا دوام و عمر طولانی تر داشته باشد. چهار پل چوبی نیز در بالا وجود دارد که ستون های گوشه ای را از بالا به یکدیگر متصل می کند.



ارسال نظر