با حضور حجت الاسلام والمسلمین صالحی؛
اولین نشست شورای هیات اندیشه ورز ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۹/۰۷ ۱۴:۱۵:۴۹

اولین نشست شورای اندیشه ورز ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام والمسلمین صالحی،معاون فرهنگی-سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و جمعی از مسئولین عتبات دانشگاهیان برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،اولین نشست شورای اندیشه ورز ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور حجت الاسلام والمسلمین صالحی،معاون فرهنگی-سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،رئیس و معاونین ستاد و جمعی از مسئولین دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با هدف ارائه راهکارهای پیشنهادی در خصوص سفر عتبات و برنامه ریزی فرهنگی آن برگزار شد.

در ابتدا،حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:شکر گزار خداوند هستیم که توفیق خدمتگزاری به ساحت مقدس اهل بیت (ع) روزی مان شده. از زحمات همکارانی که در گذشته مجموعه ستاد را به رشد و بالندگی رسانده اند تشکر می کنم که قطعا با همفکری شما عزیزان بوده و انتظار این است که این حرکت فرهنگی رشد کمّی و کیفی داشته باشد که نیازمند حرکت جهاد گرانه است .

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور گفت: در طول این مدت مسئولین نهاد خواستار تحولات در مجموعه فعالیت های ستاد بوده اند و نیازمند به روز رسانی در حوزه های مختلف فرهنگی و اجرایی در آن هستیم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ضمن ارائه گزارشی کوتاه از بیست و یکمین دوره عتبات دانشگاهیان نیز گفت: علیرغم افزایش هزینه سفر در این دوره، با درخواست دانشگاه ها 67500 نفر متقاضی اعزام به عتبات بودند و خوشبختانه حدود ده هزار نفر از دانشگاهیان به عتبات عالیات اعزام شدند که 54 درصد از اعزامی ها زائر اولی بودند.

وی افزود:در این دوره،تغییرات جزئی در برگزاری برنامه های اجرایی در طول سفر داشتیم، اما مطالب و محتوای برنامه ها نیاز به روز رسانی و تغییر دارد و برای بازنگری در مباحث باید اقداماتی انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور ضمن تشکر از حضور معاون فرهنگی نهاد و دیگر مسئولین حاضر در مراسم گفت:این جلسه با هدف سیاست گذاری در بحث اجرا و محتوای فرهنگی ستاد برگزار شده است .بازنگری در ارائه محتوای بسته فرهنگی و کتب هشت بهشت و به فرزندم از برنامه های پیش روی ستاد است. بحث آشنایی بیشتر با نهج البلاغه و سیره امیرالمومنین(ع) باید در محتوای جدید لحاظ شود و دنبال تاثیر گذاری بیشتر باشیم.همچنین در حوزه سبک زندگی، اخلاق، معنویت، ارتباط با ائمه(ع) و شناخت سیره سیاسی اهل بیت(ع)باید کار کنیم.

در ادامه ،حاضرین در جلسه بر تولید محتوا با روش ها و شیوه های جدید،نقش آفرینی ستاد در اربعین حسینی،لزوم در نظر گرفتن اسکان دانشجویان در نجف و کربلا در موسم اربعین،استقرار روحانیون و مدیران کاروانها در نجف و کربلا،بسته فرهنگی سبک و کارآمد در اربعین،ایجاد مشارکت برای خیرین،اهتمام در برگزاری جلسات پس از سفر،تلاش بر کاهش هزینه های سفر و ایجاد بسته های زیارتی ارزان قیمت، اصلاح و تغییرات راهبردی برنامه ها،برنامه ریزی سرفصل های جدید فرهنگی در بحث روایتگری های طول سفر،مروری بر مباحث نهج البلاغه،ارائه رویکرد نو به مساله اردوهای دانشجویی با سبک زیارتی، جمع بندی محتواهای فرهنگی موجود ستاد و ایجاد برنامه های متنوع و تاثیر گذار در حوزه عتبات و ... از جمله مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

گفتنی است؛حجت الاسلام والمسلمین میراحمدی،مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه امیرکبیر،حجت الاسلام والمسلمین تقوی،مسئول نهاد مقام معظم رهبری در استان هرمزگان،حجت الاسلام والمسلمین اخویان،معاون فرهنگی پیشین ستاد،حجت الاسلام والمسلمین شریفی و حجت الاسلام والمسلمین مستاجران در این جلسه حضور داشتند و به ارائه پیشنهادات و نقطه نظرات خود پرداختند.


ارسال نظر