مراسم تودیع و معارفه رئیس پیشین و جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد

۱۳۹۸/۰۲/۱۵ ۱۸:۰۳:۲۶

مراسم تودیع حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس پیشین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و معارفه حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور؛رئیس جدید ستاد با حضور مسئولین نهاد و ستاد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،عصر امروز، مراسم تودیع حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛رئیس پیشین ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و معارفه حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور؛رئیس جدید ستاد با حضور حجت الاسلام والمسلمین رستمی؛رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،معاونین، مدیران و جمعی از کارکنان نهاد و مسئولین دفاتر نهاد در استان تهران و معاونین و کارکنان ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در دفتر مرکزی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی؛معاون فرهنگی-سیاسی نهاد امروز در مراسم تکریم حجت الاسلام والمسلمین فقیهی، گفت: امروز در محضر عزیزی هستیم که بیش از یک دهه در مسیر زیارت و بسط فرهنگ آن تلاش نموده و خود از موسسین نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها بوده است و بخش زیادی از عمر خود را برای اعتلای فرهنگ زیارت در خدمت به اساتید و دانشجویان صرف نموده و در دل ما جایگاه ویژه ای دارند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رستمی؛رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها گفت:در آستانه ورود به ماه ضیافت الهی،ماه رحمت،برکت و مغفرت هستیم و رحمت عام و خاص خداوند در این ماه شامل حال بندگانش می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد:در جلسه با ارزش و گرانقدری قرار داریم که با موضوع زیارت و خدمت به زائران است که خداوند این ماموریت را به پیامبران خود واگذار نموده است و بندگان خاص خداوند در این مقام و سمت بوده اند.

این جلسه برای تقدیر و تشکر از حجت الاسلام والمسلمین فقیهی و برای این بخش از فعالیت های ایشان تشکیل شده است .حجت الاسلام والمسلمین فقیهی شخصیتی است که با تاریخ نهاد گره خورده است، از زحمات قبل از انقلاب،حبس و محدودیت و بعد در فضاهای فرهنگی از خودشان یادگار و آثاری دارند که ان شاءالله نزد خداوند محفوظ است.در بحث نهاد هم ایشان از پیشکسوتان هستند .در فعالیت های فرهنگی نهاد، در بحث تبلیغ، نشر معارف،مجموعه پرسش و پاسخ و حضور اخیر در ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و این کار از برکات انقلاب اسلامی و جوانه های دینداری در فضای دانشگاهی ماست.

وی افزود:در بخش محتوا،ساختار و ارتباطات کارهایی در حوزه عمره و عتبات دانشگاهیان انجام شده که رشد و شکوفایی و استقرار این امر ارزشمند را در دوره ایشان شاهد بودیم. موضوع ساماندهی روحانیون با کاروان های زیارتی ،تامین محتوا و نشریات و تعریف فضای فرهنگی از باقیات الصالحات ایشان است و وجود ایشان هر کجا که باشند موثر بوده و خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت:در سال های اخیر با سرعت انتقال و تغییرات احساس می کنیم باید خودمان را متناسب با اتفاقات محیط سرعت بخشیم و حرکت را با شتاب و انعطاف پیش ببریم و سوالی که همواره از ما می شود این است که آیا نهاد متناسب با این تغییرات خودش را آماده کرده و عکس العمل مناسب دارد یا خیر؟در بحث ستاد همین موضوع به عنوان موضوع جدی مطرح است .

وی ادامه داد:فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در بحث عمره و عتبات و مجموعه فعالیت های فرهنگی ایشان از تاسیس تا تثبیت،کار را برای مدیر بعدی سخت کرده است و رئیس جدید ستاد باید در مسیر آموزش مفاهیم مختلف زیارت به زائرین،شناخت اماکن و معرفت افزایی مکتب اهل بیت(ع)،تسهیل زیارت و راه اندازی سفرهای ارزان قیمت گام های موثرتری بردارد.

بی شک یکی از بهترین برنامه های فرهنگی نهاد،زیارت عتبات است وقتی این ظرفیت وجود دارد باید قالب های مختلف در قیمت های مختلف ارائه دهیم تا تعداد تشرف را به چند صد هزار نفر افزایش دهیم.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت:حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،از روحانیون حج،عمره و عتبات است و تعامل مثبت با همکاران در فضای دانشگاهی دارند و باید با بکار گرفتن ظرفیت عمره و عتبات و درگیر کردن دانشگاه و دفاتر این جریان را پیگیری و ادامه دهند.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی؛ رییس پیشین ستاد ضمن ارائه گزارشی از تاسیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:ستاد در سال 78 به همت حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اعزام دو کاروان آغاز بکار کرد.بنده از سال 85 این مسئولیت را پذیرفتم و در این مدت تا به امروز حدود 500 هزار دانشگاهی به عمره و عتبات عالیات اعزام شدند .از سال 89 که عتبات دانشگاهیان آغاز بکار کرد تا 4 سال همزمان اعزام به عمره و عتبات را داشتیم و بعد از تعطیلی سفر عمره،تمرکز و فعالیت ما صرفا در مسیر عتبات سوق پیدا کرد.

وی افزود:در دوره بیستم علیرغم آن که هزینه عتبات دو برابر شد و به سه میلیون و هفتصد هزار تومان رسید اما استقبال دانشگاهیان بسیار بالا بود و برنامه ریزی ما در ابتدا برای اعزام 300 کاروان بود اما در نهایت 323 کاروان به عتبات مشرف شدند و آخرین کاروان روز گذشته به میهن اسلامی بازگشتند.

وی با اشاره به برنامه های متنوع فرهنگی اجرا شده در دوره های قبل اشاره کرد و گفت :سال گذشته طرح عیدانه لبیک را اجرا کردیم که 144000 نفر از 28 اسفند تا 13 فروردین در آن شرکت کردند و در طرح دعوت برای ثبت نام عتبات،117 هزار نفر مشارکت کردند.سایت لبیک روزانه بیش از 10 هزار نفر بازدید کننده دارد و این نمونه ای از فعالیت هایی است که در مجموعه ستاد انجام گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور؛رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت:از حسن اعتمادی که حجت الاسلام والمسلمین رستمی و حجت الاسلام والمسلمین صالحی به بنده داشتند سپاسگزارم و خداوند منان را بابت نعمت خدمتگزاری به زائرین اباعبدالله(ع) و سرزمین وحی، سپاس گزارم و امیدوارم قدردان این نعمت باشم.

وی افزود:از سال 84 توفیق خدمتگزاری کاروان های عمره و عتبات را داشتم و اخلاص و پیگیری و عشق و ارادت حجت الاسلام والمسلمین فقیهی را در خدمت به زائرین اهل بیت(ع) که باعث موفقیت ایشان بود از نزدیک شاهد بودم. امیدوارم از تجربیات ایشان در این مسیر بهره مند شویم.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور گفت:در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب اسلامی به بحث اخلاق و معنویت تاکید شده است اگر اخلاق و معنویت در جامعه حاکم شود با وجود همه مشکلات،آن جامعه گلستان می شود .موضوع اخلاق و معنویت حاصل نمی شود مگر آنکه زمینه ای فراهم شود تا جامعه به آن سمت حرکت کند .فرصتی که برای سفرهای زیارتی فراهم می شود بستری را برای ارتقا اخلاق در جامعه فراهم می کند و همه کسانی که در این مسیر خدمت کردند شاهد تغییر و تحول قشر جوان دانشجو بوده اند .

وی افزود:باید با همراهی خیرین و دستگاه های دیگر فرصت هایی فراهم آوریم تا زائرینی که تمکن مالی مناسبی ندارند هم از این سفر و زیارت بهره مند شوند .تقویت بنیه های فکری و اعتقادی زائرین و تلاش برای جذب مخاطبان جدید از نخبگان علمی؛فرهنگی و سیاسی را در برنامه های خود قرار دهیم و با غنی سازی مسائل آموزشی بتوانیم گام های موثرتری در این مراسم برداریم.

در ادامه رضا همدانی؛نماینده ستاد گفت:از مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،حجت الاسلام والمسلمین محمدیان؛رئیس پیشین نهاد و حجت الاسلام والمسلمین رستمی،رئیس جدید نهاد که به مجموعه ستاد اعتماد کردند و ستاد در این سال ها زیر علم نهاد حرکت کرد تشکر می کنیم.

وی افزود: افتخار دارم حدود نیم قرن در خدمت زائرین بوده ام و در مدت 15 سال خدمت به زائرین دانشگاهی،از نزدیک شاهد زهد،پارسائی،شکیبایی و صداقت در عمل و پشتکار حجت الاسلام والمسلمین فقیهی بوده ام.

همدانی گفت:یکی از دغدغه های اصلی حجت الاسلام والمسلمین فقیهی،حفظ مجموعه ستاد و دستاوردهای آن است که به همت و تلاش نیروهای جوان در این سال ها شکل گرفت و امیدواریم برای پیشبرد اهداف ستاد، مجموعه حاضر حفظ و از تجربیات آنان در برنامه های آتی استفاده شود.

در ادامه تعدادی از مدیران نهاد ضمن تشکر از زحمات حجت الاسلام والمسلمین فقیهی گفتند:فعالیت های مثبتی که ایشان در حوزه عمره و عتبات برای قشر دانشگاهی کشور و مجموعه نهاد انجام داده اند از ذهن ها فراموش نخواهد شد و تکریم از زحمات ایشان جزءخصایص شیعه است.

این مراسم با تقدیر و تشکر از فعالیت های حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان پایان گرفت و حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،به عنوان رئیس جدید ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان معرفی شد.

ارسال نظر

نظرات کاربران :

  نام و نام خانوادگی :

خدا حفظشان کند و بر توفیقات ایشان بیفزاید

  نام و نام خانوادگی :

واقعا حیف و صد حیف که حاج آقا فقیهی رفتند