مدیر کاروان حج دانشگاهیان:
ده جلسه آموزشی برای حاجیان دانشگاهی تدارک دیده شده است

۱۴۰۳/۰۲/۲۶ ۱۱:۴۶:۰۴

محسن مسلمی، مدیر کاروان حج دانشگاهیان سال ۱۴۰۳ گفت: جلسات آموزشی ویژه کاروان حج دانشگاهیان، از۲۳ فروردین ماه در تهران آغاز به کار کرد و تا پیش از اعزام این کاروان ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،محسن مسلمی، معاون اجرایی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و مدیر کاروان حج دانشگاهیان سال 1403 گفت: جلسات آموزشی ویژه کاروان حج دانشگاهیان که در سال جاری عازم سرزمین وحی خواهند شد، از23 فروردین ماه در تهران آغاز به کار کرد و تا پیش از اعزام این کاروان ادامه خواهد داشت.

مسلمی گفت: 5 جلسه آموزشی تاکنون با حضور زائران در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شده است. در این جلسات، حجت الاسلام والمسلمین رستمی،مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و روحانی این کاروان، در خصوص احکام و مناسک حج،فلسفه و آداب زیارت توضیحات لازم را به زائرین ارائه می دهند. همچنین مسائل اجرایی سفر توسط عوامل کاروان به اطلاع حاجیان دانشگاهی می رسد.

مدیر کاروان حج دانشگاهیان گفت:زائرین این کاروان از اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه های استان تهران، البرز،همدان،کاشان،مازندران،سمنان و قم هستند که پیش از سال 87 در حج تمتع ثبت نام کرده بودند و در سال جاری در قالب کاروان دانشگاهیان به حج تمتع مشرف خواهند شد.

وی افزود:یک بسته فرهنگی شامل کتاب حقیقت چیست،صهبای حج و دفترچه خاطره نویسی به زائران اهدا شده و در جلسات بعدی کتاب های وصال دوست، ادعیه حرمین،ادعیه طواف و سعی، تقدیم حاجیان دانشگاهی خواهد شد.

مسلمی گفت:درجلسه آموزشی حج که هفته گذشته در دانشگاه تربیت مدرس تهران برگزار شد، با هماهنگی های صورت گرفته، واکسن مننژیت در محل کلاس های آموزشی به زائران تزریق شد.همچنین جهت رفاه حال زائرین،وسایل و لوازم احرام در طی جلسات به متقاضیان عرضه می شود.

مدیر کاروان حج دانشگاهیان در خصوص برنامه های حین سفر گفت:زائرین این کاروان در همایش 12 هزار نفری حاجیان که روز شهادت امام صادق(ع) در سالن 12 هزار نفری استادیوم آزادی برگزار شد،به صورت کاروانی حضور یافتند تا برای شرکت در آئین حج،آمادگی روحی و معنوی بیشتری پیدا کنند.

وی ادامه داد:اساتید این کاروان در حوزه پژوهشی حج فعال هستند و تاکنون مقاله های کاربردی در حوزه حج و مسائل اجتماعی توسط اعضای کاروان به رشته تحریر درآمده که ان شاءالله در جلسات فرهنگی که در طول سفر در مدینه منوره و مکه معظمه برگزار خواهد شد،ارائه خواهد شد.

مسلمی گفت:طول سفر حج تمتع 35 روزه است و این کاروان در ابتدا به مدینه منوره اعزام خواهد شد و در ادامه،برای انجام اعمال حج تمتع،راهی مکه معظمه خواهد شد.

ارسال نظر