با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت برگزار شد؛
برگزاری بیست و پنجمین جلسه شورای هماهنگی کنگره بین‌المللی «بقیع، مدفن امامان و اصحاب»

۱۴۰۲/۱۱/۱۵ ۰۸:۳۳:۱۴

بیست و پنجمین جلسه شورای هماهنگی برگزاری کنگره بین‌المللی «بقیع، مدفن امامان و اصحاب» با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، در پژوهشکده حج و زیارت برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، بیست و پنجمین جلسه شورای هماهنگی برگزاری کنگره بین‌المللی «بقیع، مدفن امامان و اصحاب» با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ، روز پنجشنبه(12 بهمن) در پژوهشکده حج و زیارت در قم برگزار شد.

در این جلسه که شماری از معاونین و مدیران بعثه مقام معظم رهبری شرکت داشتند ، ابتدا آقای میرزا علیزاده رئیس پژوهشکده حج و زیارت ، ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در دبیرخانه همایش ، به بیان دستور جلسه پرداخت.
در ادامه ، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی اخویان دبیر علمی این همایش بین‌المللی ، گزارشی از مقالات داخلی و خارجی دریافتی ارائه داد و روند دریافت مقالات را قابل قبول دانست و سپس گزارش‌های اجرایی و رسانه‌ای همایش ارائه شد.

در این جلسه ، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در سخنانی ، ایام الله دهه‌ی فجر و روز دوازدهم بهمن ، سالروز ورود تاریخی بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی به میهن را ، تبریک گفت و ضمن تقدیر ازاقدامات صورت گرفته ، خواستار تقویت بعد علمی همایش و تلاش برای پررنگ شدن جنبه‌ی عمومی آن و آگاهی جامعه از ابعاد این فاجعه در یکصدمین سال تخریب قبور ائمه بقیع (ع) شد.

بنا بر این گزارش ، کنگره بین‌المللی «بقیع، مدفن امامان و اصحاب» در فروردین ماه سال 1403 با مشارکت قریب به سی مرکز علمی پژوهشی توسط پژوهشکده حج و زیارت در قم برگزار خواهد شد.
این کنگره در یکصدمین سال تخریب قبور مطهر ائمه بقیع و به منظور مطالبه بازسازی مضجع ائمه بقیع و یادآوری جنایات وهابیت در تخریب آثار اسلامی با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

ارسال نظر