وزارت امور خارجه جدی تر به موضوع پروازهای عمره وارد شود

۱۴۰۲/۱۱/۱۴ ۱۰:۴۱:۴۰

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری درباره علت تاخیر پروازهای عمره بیان کرد: در سازمان هواپیمایی کشوری هیچ مشکل فنی نداریم و وزارت امور خارجه باید به‌ صورت جدی‌تر به این موضوع وارد شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، محمد محمدی‌بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران درباره پروازهای عمره و علت تاخیری که در انجام شدن پروازها رخ داده، بیان کرد: ما در سازمان هواپیمایی کشوری هیچ مشکلی نداریم و هواپیمایمان هم آماده است؛ کمااینکه در سال‌های گذشته هم پروازهای ما به عربستان و اقصی‌نقاط دنیا انجام شده است. مشکل فنی نداریم و در حاشیه اجلاس آی‌کن هم با رئیس هواپیمایی کشوری عربستان مذاکره و اعلام آمادگی کردیم.

وی ادامه داد: متاسفانه طرف مقابل هنوز پاسخ‌های جمهوری اسلامی را برای شروع پروازهای عمره اعلام نکرده و به نظر می‌رسد موضوع مربوط ‌به هواپیمایی نیست و وزارت امور خارجه باید به‌صورت جدی‌تر به این موضوع وارد شده و در سطح کلان مسئله را پیگیری کند. اما هیچ مشکل فنی و تخصصی در حوزه هواپیمایی نداریم و مسائل فنی به موضوعاتی برمی‌گردد که باید در سطح بالاتری از سوی وزارت امور خارجه که متولی این موضوع است، پیگیری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره تلاش شرکت‌های هواپیمایی برای افزایش قیمت بلیت توضیح داد: بعد از ابلاغ رای دیوان عدالت مبنی بر لغو مصوبه ستاد تنظیم بازار، دولت نامه‌ای مبنی‌بر اعمال ماده ۹۱ برای رای دیوان ارسال کرد. رئیس دیوان هم اعلام کرد فعلا رای برای ابلاغ متوقف شده و به جلسه‌ای کارشناسی موکول می‌شود.

محمدی‌بخش ادامه داد: بلافاصله شورای عالی برگزار و مصوب شد که همه شرکت‌ها ملزم هستند تازمان تعیین تکلیف رای دیوان، قیمت‌ها را با سقف ابلاغی از سوی سازمان هواپیمایی رعایت کنند. چنانچه رای دیوان ابقا شود نرخ‌ها بر مبنای رای دیوان و در غیر این صورت بر مبنای رای شورای عالی هواپیمایی اجرا خواهد شد.

ارسال نظر