اعلام آمادگی بیش از ۴۰هزار نفر برای اعزام به حج آینده

۱۴۰۲/۱۱/۱۱ ۰۸:۱۶:۳۲

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام شد که تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر برای اعزام به حج ۱۴۰۳ نام نویسی کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در این نشست که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی برگزار شد ، آقای غلامرضا رضایی معاون حج و عمره سازمان حج و زیارت با اعلام این مطلب ، افزود: تا تکمیل شدن ظرفیت ها ، اولویت های جدید در استان هایی که امکان نام نویسی فراهم باشد، اعلام خواهد شد.

وی افزود: برای مشخص کردن قیمت نهایی حج آینده در انتظار اعلام نرخ ارز و برخی از هزینه ها هستیم.

در این جلسه همچنین موضوع امکان اعزام زائران به عمره بررسی و آقای رضایی تصریح کرد که با اعلام موافقت طرف عربستانی و صدور مجوز برای سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی ، اعزام ها برنامه ریزی و در قالب ساختار و ظرفیت های جدید صورت خواهد گرفت.

در ادامه این جلسه ، حجت الاسلام والمسلمین نواب در خصوص گزارش ارائه شده پیرامون کاهش نیروهای کارگزاری تصریح کرد: سال گذشته این تعداد با تلاشی که صورت گرفت کاهش یافت و باید از تمام ظرفیت ها در کشور میزبان برای کاهش بیشتر و افزایش تعداد زائران استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد: در حج ، کارگزاران اجرایی و فرهنگی در کارهای کلیدی به هیچ وجه نباید حذف شوند ولی امور قابل واگذاری همچنان مدنظر قرار گیرد و در روند کاهش نیروها همواره به ارتقاء کیفیت توجه و همه تلاش ها بر روی کار بهتر و بیشتر متمرکز شود.

ارسال نظر