استقبال گسترده برای جاری ساختن پیوند ازدواج در حرم مطهر عباسی

۱۴۰۲/۰۸/۲۰ ۰۹:۳۶:۰۰

بخش امور دینی آستان مقدس عباسی تاکید کرد که حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) شاهد استقبال گسترده‌ای برای جاری ساختن عقد ازدواج است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،بخش امور دینی آستان مقدس عباسی تاکید کرد که حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) شاهد استقبال گسترده‌ای برای جاری ساختن عقد ازدواج است.

شيخ محمد الكريطی، یکی از پرسنل این بخش گفت: بخش امور دینی خدمات متعددی را ارائه می‌کند؛ از جمله استفتائات شرعی و تبلیغ دینی. این بخش همچنین واحدی را به جاری ساختن عقدهای ازدواج و استقبال از جوانان داخل شهر کربلای معلی و خارج آن اختصاص داده است که از خدمات ارزشمند و مهمی به شمار می‌رود که این بخش ارائه می‌کند.

وی عنوان داشت: فعالیت این واحد در طول سال به جز ماه‌های محرم و صفر و وفات اهل بیت (علیهم السلام) ادامه دارد. ما از حضور زوج‌ها و خانواده‌هایشان برای بیان توصیه‌ها و احکام شرعی مهم به ویژه به زوجین بهره می‌بریم.

الکریطی تصریح کرد: این واحد شاهد استقبال گسترده از جوانان در شرف ازدواج برای جاری ساختن عقد ازدواج آنها در حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) است.

الکریطی تصریح کرد: سازوکار عقد ازدواج با وارد کردن اطلاعات زوجین و خانواده های آنها و در حضور آنها انجام می‌شود و طبق قانون ثبت احوال عراق در دادگاه‌های عراق معتبر تلقی می شود.