نماینده ستاد در نجف اشرف:
احساس می کنیم زائرین دانشجو، بچه های خودمان هستند

۱۴۰۱/۱۲/۲۸ ۱۳:۴۳:۴۲

نماینده ستاد در نجف اشرف:احساس قلبی ما این است که ایامی که در خدمت دانشجویان هستیم، در کنار بچه های خودمان هستیم و زمان وداع دانشجویان خودمان نیز دلتنگشان می شویم.
به گزارش خبرنگار اعزامی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در کشور عراق ،دانشگاهیان در شهر نجف اشرف سه شب اقامت دارند و در این مدت برنامه های مختلف زیارتی و فرهنگی دارند. برای اطلاع کامل از این برنامه ها با آقای پرویز آرائی ، نماینده ستادعمره و عتبات دانشگاهیان درشهر نجف اشرف گفتگویی ترتیب دادیم که در ادامه شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

بفرمایید چه تعداد کاروان در این دوره به نجف آمده اند و از چه برنامه هایی بهره مند شدند؟

دوره بیست و سوم اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از تاریخ۱1 بهمن ماه سال جاری آغاز شد و تاکنون۱۰۰ کاروان از 18 استان کشور به نجف اشرف وارد شدند.

زائرین دانشگاهی در اولین روز حضور خود در نجف اشرف به صورت کاروانی برای سلام اول خدمت مولا امیرالمومنین علی (علیه السلام) به حرم مطهر مشرف می شوند و این برنامه با همراهی عوامل و مداح اعزامی ستاد انجام می گردد. در روز دوم، زائران به مساجد کمیل، حنانه و کوفه اعزام می شوند و روز سوم برنامه بازدید صافی صفا یمانی، مرقد علامه امینی و بیت امام خمینی(رحمت الله علیه) همراه با روایتگری راوی محترم بعثه مقام معظم رهبری انجام می‌گردد.

برنامه آخر ستاد هم در نجف اشرف در آخرین شب حضور کاروان، زیارت وداع می باشد که در مدرسه غروی واقع در صحن حضرت رسول(ص) برگزار می شود.صبح روز چهارم هم کاروان ها بعد از نماز صبح با بدرقه عوامل ستاد نجف اشرف را به مقصد مسجد سهله و کربلای معلی ترک می کنند .

حس و حال دانشگاهیان را در این ایام چگونه دیدید؟

حس و حال دانشگاهیان در نجف اشرف قابل بیان نیست. نمی‌توانم جمله پیدا کنم تا توضیح دهم، فقط می توانم عرض کنم عزیزان ما در این مکان مقدس و سراسر نور و رحمت، آرامش خاصی دارند.شاید منزل گم شده پدری را پیدا نمودند و خیلی راحت و با حسی نزدیک با مولا درد دل می کنند.حس غریبی است،سراسر عشق و رحمت و دلدادگی موج می زند.

تفاوت کاروان های دانشگاهی با سایر کاروان ها چیست؟

زائران حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) همگی عزیز هستند، اما کاروان های دانشگاهی خصوصاً دختران و پسران دانشجو که مشرف می‌شوند احساس می کنم بچه های خودمان تشریف آوردند و برای دیدارشان ثانیه شماری می کنیم، این عزیزان نیز ابراز محبت می‌نمایند. احساس قلبی ما این است که ایامی که در خدمت دانشجویان هستیم، در کنار بچه های خودمان هستیم و زمان وداع دانشجویان و عزیمت به شهر بعدی، خودمان نیز دلتنگشان می شویم.

افتخار ما خدمت گذاری و نوکری زائرین امیرالمومنین علی (علیه السلام) است و خداوند را شاکریم که مدال نوکری را روی سینه ما قرار دارد. یا علی مدد

ارسال نظر