معاون اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان خبر داد:
تاکنون هزار نفر از دانشگاهیان کشور به عتبات عالیات اعزام شده اند

۱۴۰۱/۱۱/۲۵ ۱۱:۵۷:۱۶

معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: تاکنون در این دوره، هزار نفر از دانشگاهیان کشور در قالب ۲۵ کاروان از جمهوری اسلامی ایران توانسته اند به کشور عراق سفر کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،محسن مسلمی، معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: همزمان با بیست و سومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات تاکنون هزار نفر ازدانشگاهیان کشور در قالب 25 کاروان دانشجویی از جمهوری اسلامی ایران توانسته اند به کشور عراق سفر کنند.

مسلمی گفت: به طور متوسط هر کاروان دارای 40 نفر شامل زائرین، مدیر و روحانی کاروان است که طبق این آمار تاکنون هزار نفر از دانشگاهیان توانسته‌اند، حرم مطهر ائمه معصومین(ع) مدفون شده در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلا، کاظمین و سامرا را در کشور عراق زیارت کنند.

معاون اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: اعزام زائران دانشگاهی به عتبات در این دوره تاکنون به صورت هوایی صورت گرفته است و برای استقرار زائران در نجف اشرف و کربلای معلا،هتل های مجزا به صورت ویژه اختصاص یافته تا امکانات مناسب در اختیار این قشر از دانشگاهیان زائر قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاهیان در قالب کاروان‌های دختران مجرد، پسران مجرد،متاهلین، استادان و کارکنان دانشگاه ها عازم عتبات می‌شوند و طول مدت اقامت‌شان در عراق هفت روز و هفت شب است.

مسلمی یادآور شد: بیست و سومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات از اوایل بهمن آغاز شده و تا پایان اسفندماه ادامه دارد و اعزام ها پیش از آغاز ماه مبارک رمضان به پایان می رسد.

وی تاکید کرد: دانشگاهیان در مدت اقامتشان در عتبات به شهرهای نجف اشرف، کربلای معلا، کاظمین و سامرا سفر می کنند و در این شهرها به زیارت حرم مطهر حضرت سیدالشهدا (ع)، حرم امیرمومنان علی (ع)، حرم امامین کاظمین، حرم امامین عسکریین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) مشرف می‌شوند.

معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان ادامه داد: افزون بر زیارت مزار شریف ائمه معصومین(ع) مدفون شده در عراق، زائران به صورت گروهی به برخی اماکن تاریخی و زیارتی مشرف می‌شوند تا از نزدیک با این اماکن مقدس آشنایی بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با همکاری بعثه مقام معظم رهبری و هماهنگی سازمان حج و زیارت برنامه های فرهنگی مختلف را برای این قشر از زائران تدارک دیده است.