آغاز جلسات آموزشی عتبات،ویژه دانشگاهیان استان تهران +تصاویر

۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۱۸:۴۱:۱۱

جلسات آموزشی ویژه زائرین دانشگاهی عتبات استان تهران از ۱۲ بهمن ماه سال ۱۴۰۱ آغاز به کار کرد و تا پایان اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، جلسات آموزشی ویژه زائرین دانشگاهی عتبات استان تهران از 12   بهمن ماه سال1401در تهران آغاز به کار کرد و تا پایان اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

اولین جلسه آموزشی در تهران روز چهارشنبه 12 بهمن ماه، مصادف با میلاد با سعادت امام جواد(ع) به مدیریت محمد رضا رضائی در ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد.در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز حضور و دقایقی به ایراد سخن پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور با تبریک میلاد فرخنده حضرت جواد(ع) و آغاز ایام الله دهه فجر گفت:تمام تلاش مجموعه همکاران ما در ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان این است که شرایط به گونه ای فراهم شود که کمترین زحمت برای زائرین ایجاد شود، اگر چه محدودیت ها زیاد است و بعضا ممکن است مشکلاتی را در طول سفر داشته باشیم که پیشاپیش از قصورات احتمالی عذرخواهی می کنم.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با اشاره به سالروز میلاد جواد الائمه(ع) گفت:حضرت در روایتی فرمودند:سه خصلت باعث جلب محبت می شود: اول انصاف در معاشرت با مردم،دوم همدردی در مشکلات آنها و سوم همراه شدن با معنویات.بر اساس این سخن نورانی،این سفر فرصتی برای زائرین محترم فراهم نموده که ویژگی سوم برای شما تجلی می کند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که زائرین در فضای نورانی حرم اهل بیت(علیهم السلام) در کشور عراق در ایام پر خیر و برکت ماه رجب که ماه دعا و استغفار است، دست پر از این سفر بازگردند.

گفتنی است،برای کاروان های دانشگاهی یک جلسه آموزشی در نظر گرفته شده است که در این جلسات در خصوص آداب زیارت و مسائل اجرایی توضیح داده خواهد شد.این کلاس ها به منظور آمادگی زائرین با احکام ، آداب زیارت و مسائل اجرایی سفر برنامه ریزی شده است، لذا حضور دانشگاهیان زائر در آن ضروری است.

زمان برگزاری جلسات آموزشی تهران و استان ها به تدریج و بر اساس تاریخ اعزام، توسط مدیر کاروان به اطلاع زائرین محترم خواهد رسید.

ارسال نظر