در نشست صمیمی رئیس سازمان حج و زیارت با کارگزاران زیارتی مطرح شد؛
۵ برنامه ریزی مهم برای زائران عتبات عالیات و تاثیر آن در کاهش قیمت سفر

۱۴۰۱/۱۰/۱۳ ۰۸:۲۰:۵۰

رئیس سازمان حج و زیارت با برشمردن ۵ اقدام مهم در حوزه اعزام های اجرایی به عتبات عالیات تاکید کرد که در صورت تحقق این شرایط ، کاهش قیمت سفر به عتبات بیشتر می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج؛ نشست صمیمی رئیس سازمان حج و زیارت با کارگزاران زیارتی با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت، تنی چند از کارگزاران زیارتی استانهای مختلف کشور و معاونان و مدیران کل سازمان حج و زیارت در محل آمفی تاتراین سازمان برگزار شد.

دراین نشست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به ایراد سخنرانی پرداخت و توصیه هایی را به کارگزاران زیارتی بیان کرد.

در ادامه تنی چند از کارگزاران استانهای مختلف به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و ایده ها و پیشنهادات خود را برای بهبود کیفیت خدمات ارائه شده به زائران بیان کردند.

آقای سید صادق حسینی نیز در ابتدای این نشست صمیمی یاد و خاطره شهید سردار حاج قاسم سلیمانی را گرامی داشت و با اشاره به رشادت ها و دلاورمردی های شهید سلیمانی، این شهید والا مقام را الگویی بی بدیل برای جوانان جامعه دانست و ابراز امیدواری کرد که همگان از نعمت بیانات و سخنان گوهربارش بهره مند شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت دراین نشست تشکیل چنین جلساتی برای بهبود روند خدمات رسانی به زائران و حجاج را مناسب دانست و تاکید کرد: امیدواریم چنین جلساتی هر سه ماه تشکیل شود و کارگزاران عزیز نیز محتویات آن را مورد توجه قرار دهند.

به گفته حسینی، از ابتدای امسال تا پایان فصل پاییز و آذر ماه حدود 242 هزار نفر با کاروان های تحت نظارت سازمان حج و زیارت به عتبات اعزام شده اند که این روند از فروردین تا ماه آذر رو به رشد بوده و نشاندهنده اعتماد مردم عزیز به سازمان حج و زیارت می باشد.

وی با بیان اینکه برخی نوسانات ارزی موجب شد که تعدادی از زائران ثبت نامی در ماه آذر ماه انصراف دهند، گفت: از مجموع 92 هزار نفر ثبت نام کننده حدود 52 هزار نفر مشرف شده و الباقی انصراف دادند که امیدواریم با برنامه ریزی های مدنظر تعداد بیشتری از زائران را اعزام کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت به اقدامات و برنامه ریزی ها برای بهبود و افزایش روند اعزام به عتبات اشاره کرد و گفت: مذاکره و رایزنی با مسئولان بانک مرکزی ، مکاتبه و رایزنی با معاون اقتصادی رئیس جمهوری برای تخصیص ردیف اعتباری به صورت فصلی، مکاتبه با وزیر امور اقتصاد و دارایی برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت 6 میلیون تومانی برای زائرین عتبات، راه اندازی اعزام های ارزان قیمت با خدمات مناسب و در خور شان زائران،اجرای یکی از مصوبات شورای عالی حج مبنی بر اینکه چارترینگ پروازها به عتبات تحت نظارت سازمان حج و زیارت قرار بگیرد از جمله این برنامه ریزی ها است و در صورتی که این چارترینگ تحت نظارت سازمان حج و زیارت قرار گیرد ، تاثیر قابل توجهی در کاهش قیمت اعزام زائران به عتبات عالیات خواهد داشت.

وی همچنین بر خدمات رسانی مطلوب به زائران عتبات عالیات تاکید کرد و گفت: موضوع شبانه روزی شدن کلینیک ها در نجف و کربلا را به طور جد پیگیری می کنیم تا خدمات مطلوبی به زائران ارایه شود.

در این نشست صمیمانه رئیس و معاونان سازمان حج و زیارت به استماع سخنان کارگزاران پرداختند و هر کدام براساس وظایف خود توصیحاتی را به کارگزاران ارائه کردند تا آنها نیز این جزئیات را به کارگزاران استان های خود اعلام نمایند

ارسال نظر