بسیج هزاران کارگر برای خدمات رسانی به زائران مسجد الحرام پس از بارندگی های شدید در مکه

۱۴۰۱/۱۰/۱۱ ۰۹:۴۶:۴۹

اداره کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی از سازماندهی چهار هزار کارگر برای خدمات رسانی به زائران مسجد الحرام پس از بارندگی های شدید امروز در مکه مکرمه خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، روزنامه الریاض عربستان به نقل از اداره کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی نوشت: با همکاری سایر دستگاههای دولتی فعال در مسجد الحرام طرح‌های اضطراری برای مقابله با جاری شدن روان آب و تامین امنیت زائران بیت الله الحرام به اجرا در آمده است.

این اداره کل افزود: بیش از ۲۰۰ نفر از کارشناسان و ناظران محیط زیست این کشور و چهار هزار کارگر زن و مرد با ۵۰۰ وسیله مربوطه برای مقابله با آبگرفتگی و جاری شدن روان آب در مسیرهای منتهی به مسجد الحرام و صحن بیت الله الحرام بسیج شده اند.

اداره کل امور مسجد الحرام و مسجد النبی اضافه کرد که تلاش‌ها برای آماده‌سازی محل طواف، نمازخانه‌ها و ورودی و خروجی‌های مسجدالحرام و همچنین برای برطرف کردن آثار بارندگی‌ها به منظور حفظ امنیت زائران مسجد الحرام پس از بارندگی‌های امروز در مکه افزایش یافته است تا میهمانان خانه خدا بتوانند با سهولت و آسانی مناسک خود را به جا آورند.

براساس گزارش رسانه‌های عربستان سعودی امروز برخی از نقاط این کشور از جمله شهرهای جده و مکه شاهد بارش‌های شدید بود که موجب آبگرفتگی و جاری شدن سیل در برخی مناطق شد.


ارسال نظر