تشرف یک میلیون و نهصد هزار زائر خارجی به عمره از اول ماه محرم

۱۴۰۱/۰۸/۲۵ ۰۸:۲۶:۰۳

عربستان سعودی اعلام کرد که طی چهار ماه اخیر یک میلیون و نهصد هزار زائر خارجی به عمره مشرف شدند و زائران اندونزی از نظر تعداد در صدر قرار دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، عربستان سعودی اعلام کرد که از زمان آغاز موسم عمره در پایان جولای گذشته(اول محرم الحرام برابر با۸ مرداد) تاکنون حدود یک میلیون و نهصد هزار زائر خارجی وارد این کشور شدند.

روزنامه سعودی الوطن بر اساس داده‌های رسمی عربستان سعودی اعلام کرد: گذرگاه‌های هوایی، زمینی و دریایی این کشور از آغاز موسم عمره در اول محرم گذشته (۳۰ ژوئیه۲۰۲۲)ورود یک میلیون و۹۶۴ هزار و۹۶۴ زائر از خارج از این کشور را ثبت کرده است.

بر این اساس، تعداد زائرانی که از طریق فرودگاه‌های عربستان وارد این کشور شدند به یک میلیون و۷۸۳ هزار و۳۹۲ نفر می‌رسد و تعداد زائرانی که از طریق گذرگاه‌های زمینی۱۸۰ هزار و۳۶۳ نفر بودند و یک هزار و۲۰۹ نفر هم از طریق دریایی برای زیارت عازم عربستان سعودی شده‌اند.

شش کشور در صدر فهرست کشورهایی قرار دارند که مقامات سعودی برای اتباع آنها بیشترین تعداد ویزا را صادر کرده است. اندونزی با۵۵ هزار و۴۱۰ عمره‌گزار در جایگاه اول قرار گرفته و پس از آن پاکستان با۳۷۰ هزار و۸۳ عمره‌گزار، هند با۲۳۰ هزار و۷۹۴ عمره‌گزار، عراق با۱۵۰ هزار و۱۰۹ عمره گزار، مصر با۱۰۱ هزار و۶۵۷ عمره‌گزار و بنگلادش با۱۱ هزار و۹۸۴ هزار در جایگاه دوم تا ششم قرار دارند.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی در ژوئن گذشته مهلت اعتبار ویزای عمره را از۳۰ روز به سه ماه از زمان صدور آن تمدید کرد.

ارسال نظر