اعلام ویژه‌برنامه‌های هفته بزرگداشت میلاد حضرت عبدالعظیم(ع)

۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۰۷:۴۴:۴۸

برنامه‌های ایام بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در بارگاه ملکوتی آن حضرت از امروز؛ پنجم آبان‌ آغاز و تا ۱۱ آبان‌ نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، ویژه‌برنامه شب ولادت حضرت سیدالکریم(ع) شنبه، هفتم آبان‌ با آئین تعویض پرچم گنبد منور حضرت عبدالعظیم(ع) از ساعت ۱۶ آغاز و از بعد از نماز مغرب و عشا در مصلای امام علی(ع) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی و قرائت زیارتنامه از سوی محمدرضا برخورداری و مدیحه‌سرایی با نوای مهدی میرداماد و اجرای گروه همخوانی محمد رسول‌الله(ص) برگزار می‌شود.

در روز ولادت آن حضرت مصادف با یکشنبه، هشتم آبان‌ نیز بعد از نماز جماعت ظهر و عصر ویژه‌برنامه‌ای با سخنرانی حجت‌الاسلام عبدالعلی ابراهیمی و مدیحه‌سرایی احمد شربیانی برگزار و همچنین، در شام میلاد ویژه‌برنامه انس با قرآن کریم بعد از نماز مغرب و عشاء در مصلای امام علی(ع) به روی آنتن زنده شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

دوشنبه، نهم آبان‌، ویژه‌برنامه جشن کودکانه گل‌های حسنی از ساعت ۱۵ و برگزاری ویژه‌برنامه شب شعر با حضور شاعران آیینی و مداحان اهل بیت(ع) در تالار شیخ صدوق(ره) بعد از نماز مغرب و عشاء از اهم برنامه‌های این روز است.

همچنین، ویژه‌برنامه شب ولادت امام حسن عسکری(ع)، مصادف با چهارشنبه، ۱۱ آبان‌ با سخنرانی حجت‌الاسلام احمد لقمانی و مدیحه‌خوانی داوود خورشیدی در مصلای بزرگ امام علی(ع) پایان‌بخش ویژه‌برنامه های ایام میلاد حضرت سیدالکریم(ع) خواهد بود.

ویژه‌برنامه‌های قرائت ادعیه کمیل و ندبه با حضور مادحین و ذاکرین خاندان عصمت و طهارت(ع) نیز در ایام هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع) برپا می‌شود.

حضور خادمان در منزل خانواده شهدا و عیادت از بیماران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ویزیت رایگان مرکز درمانی دارالشفاء در روز ولادت آن حضرت، برگزاری نمایشگاه مجازی ستارگان حرم، برگزاری حلقات معرفتی، اهدای هدایای متبرک در شب میلاد به افراد هم‌نام حضرت عبدالعظیم(ع)، برگزاری مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزی و جشن عقد ازدواج زوج‌های جوان، برگزاری محافل مختلف انس با قرآن در آستان مقدس و همچنین، در مساجد و مراکز فرهنگی خارج از آستان، اجرای طرح مواسات و کمک مؤمنانه (توزیع بسته‌های ارزاق میان مستمندان)، بازدید رایگان از مرکز نجوم و همچنین، موزه آستان مقدس در هفته میلاد، گل افشانی و عطر افشانی قبور شهدای آرمیده در آستان مقدس، برگزاری مسابقات و طرح‌های فرهنگی و کارگاه های تربیتی و آموزشی بخش دیگری از برنامه‌های تدارک دیده شده در هفته ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) خواهد بود.

ویژه‌برنامه‌های ایام میلاد حضرت سیدالکریم(ع) با همکاری سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران به صورت زنده و تولیدی از شبکه‌های مختلف پوشش داده خواهد شد.

ارسال نظر