مدیر عالی حرم مطهر رضوی خبر داد:
آماده میزبانی از زائران دهه آخر صفر حرم رضوی هستیم

۱۴۰۱/۰۶/۰۸ ۰۹:۳۴:۲۷

مدیر عالی حرم مطهر رضوی با اشاره پیش‌بینی تشرف میلیونی زائران دهه آخر صفر از آمادگی برای همکاری خادمان حرم امام رضا (ع) و موکب‌داران مردمی برای میزبانی از زائران خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از آستان نیوز، مصطفی فیضی، مدیر عالی حرم مطهر رضوی در همایش توجیهی موکب‌داران دهه آخر صفر با اشاره پیش‌بینی تشرف میلیونی زائران دهه آخر صفر حرم امام رضا(ع)، از آمادگی برای همکاری خادمان حرم و موکب‌داران مردمی در حریم حرم برای میزبانی از زائران خبر داد.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال 105 موکب مردمی از نقاط مختلف کشور، در پنج محور حریم حرم مطهر برپا خواهد شد و تلاش می‌کنیم با همکاری مناسب، بهترین شرایط و هماهنگی را برای میزبانی از زائران دهه آخر صفر فراهم کنیم.
تعیین شرایط برای برپایی مواکب با هدف حفظ احترام زائران دهه آخر صفر

فیضی افزود: در گذشته امکان فعالیت مواکب و هیئت‌ها به شکل امروزی در این آستان مقدس فراهم نبود اما با گذشت زمان و مشخص شدن ساز و کارهای مناسب، اکنون افتخار همکاری با موکب‌دارانی از اقصی نقاط کشور را داریم.

وی ادامه داد: وظیفه ما در آستان قدس رضوی و حرم مطهر حضرت رضا(ع)، فراهم کردن امکان زیارت مطلوب برای زائران است و این موضوع در حریم حرم مطهر نیز موضوعیت دارد، به همین دلیل تمامی شرایط تعیین شده توسط حرم مطهر برای فعالیت مواکب در محورهای منتهی به این آستان، تنها با هدف حفظ احترام زائر و تسهیل زیارت است.
آمادگی کامل موکب‌داران برای میزبانی از زائران دهه آخر صفر

مدیر عالی حرم مطهر رضوی بر لزوم آمادگی کامل موکب‌داران برای میزبانی از زائران دهه آخر صفر تأکید و بیان کرد: دلدادگان و عاشقان بسیاری برای گرامی‌داشت یکی از بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین مناسبت‌های شیعی در مشهدمقدس حضور پیدا می‌کنند و امیدوارم با هماهنگی‌ها و تعامل ایجاد شده بین بخش‌های مختلف حرم مطهر با موکب‌داران، امکان ارائه خدمات شایسته به زائران عزادار فراهم شود.

وی در ادامه گفت: بی‌تردید در دهه آخر صفر شاهد تشرف میلیونی زائران به حرم مطهر خواهیم بود و امیدواریم این مسیری که با مشارکت موکب‌داران برای خدمت به خیل زائران ایجاد شده، هر ساله نسبت به دوره قبل رشد و تعالی بیشتری داشته باشد تا شاهد عملکرد بهتری در ارائه خدمات به زائران حرم مطهر در ایام پایانی صفر باشیم.

فیضی در پایان اظهار کرد: سراسر مشهد مقدس، شهر امام رضا(ع) است و با این نگاه و باور، امیدواریم موکب‌داران در سال‌های آینده، علاوه بر حریم حرم مطهر، استقرار در گوشه و کنار این شهر مقدس و مسیرهای تشرف به مشهد را نیز در نظر بگیرند تا خدمات‌رسانی‌ آ‌ن‌ها تنها محدود به حریم حرم مطهر نشود.

ارسال نظر