خدمت رسانی بخش مهمانسرای حرم به زائران و عزاداران حسینی و افزایش اقدامات خدمت رسانی در ایام محرم الحرام

۱۴۰۱/۰۵/۱۹ ۰۸:۴۹:۰۰

با نظر به رهنمودهای متولی شرعی آستان قدس حسینی بخش مهمانسرای حرم مطهر با افزایش برنامه های خدمت رسانی به زائران محترم به استقبال این ماه رفته است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از آستان مقدس حسینی،محمد ابراهیم، معاون مسئول بخش مهمانسرای حرم مطهر امام حسین علیه السلام گفت:بخش مهمانسرا وظیفه خدمت رسانی به زائران را دارد. در این مکان روزانه سه وعده غذای تبرکی توزیع می شود و این تعداد در روزهای عادی سال (3000) تا (3500) پرس غذای تبرکی و در شبهای جمعه و شنبه ها که تعداد زائران نسبت به روزهای دیگر هفته افزایش می یابد به (5000) پرس غذای تبرکی می رسد.

اما در خصوص ماه محرم الحرام. از اول ماه محرم الحرام تا ششم محرم روزانه (4000) تا (4500) پرس غذای تبرکی تهیه و توزیع می شود. بخش بزرگتر از این تعداد بصورت (بیرون بر) به زائران محترم ارائه می شود.

در بخش مهمانسرا غذای مورد نیاز خادمان، خادمان افتخاری و زائران فراهم می گردد. در مهمانسرای ویژه خادمان روزانه (12000) تا (16000) پرس غذا تهیه می شود و در مهمانسرای مجتمع سید الشهداء علیه السلام روزانه بیش از (4000) پرس توزیع می شود.

حسین رضا – معاون مسئول واحد توزیع خارجی: با نظر به رهنمودهای متولی شرعی آستان قدس حسینی بخش مهمانسرای حرم مطهر با افزایش برنامه های خدمت رسانی به زائران محترم به استقبال این ماه رفته است. همچنین اضافه بر توزیع سه وعده غذایی، توزیع آب خنک بین زائران محترم در (16) مکان توسط نیروهای این بخش و خادمان افتخاری که تعداد آنها به بیش از (250) نفر می رسد، در برنامه کاری این بخش قرار گرفته است.

خدمات ویژه ماه محرم الحرام تا سوم شهادت حضرت سید الشهداء علیه السلام یعنی سیزدهم ماه محرم ادامه دارد.

ارسال نظر