مهیا سازی ورودی های آستان قدس عباسی جهت عزاداری دسته طویریج

۱۴۰۱/۰۵/۱۸ ۰۷:۴۰:۵۳

خادمان آستان قدس عباسی تحت نظارت تولیت آستان اقدامات آماده سازی ورودی های آستان را که محل عبور عزاداران دسته طویریج در ظهر روز دهم محرم الحرام است آغاز کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،خادمان آستان قدس عباسی تحت نظارت مصطفى مرتضى آل ضياء الدين، تولیت آستان اقدامات آماده سازی ورودی های آستان را که محل عبور عزاداران دسته طویریج در ظهر روز دهم محرم الحرام است آغاز کردند.

زين العابدين القريشی، معاون رئیس بخش صحن مطهر در آستان قدس عباسی به شبکه جهانی الکفیل گفت: در ساعات پایانی شامگاه روز جمعه اقدامات مهیا سازی ورودی های آستان قدس عباسی آغاز شد. این اقدامات شامل ایجاد فرشی از خاک سپس هموار سازی خاک و در پایان مفروش نمودن آن با فرش است.

القریشی گفت: در اقدامات آماده‌سازی ورودی های آستان قدس عباسی سهولت رفت و آمد عزاداران و عدم ایجاد ازدحام در حین انجام مراسم عزاداری آنها و نیز در حین عزاداری طویریج مورد توجه قرار گرفته است.

القریشی خاطرنشان کرد: بر اساس طرح تهیه شده سه ورودی برای ورود شرکت کنندگان در عزاداری مشخص شده است که شامل (باب الامام حسن، باب الامام حسین و باب الامام مهدی) از سمت بین الحرمین و دربهای خروجی آستان شامل (باب القبله، باب الامیر، باب العلقمی و باب الهادی) است که منتهی به خیابان های مجاور آستان قدس عباسی می باشد.

وی در پایان گفت: این اقدامات موقتی است و با پایان مراسم عزاداری دسته طویریج پایان می یابد. به طوری که خادمان خاکها را جمع‌آوری می‌کنند.
شایان ذکر است، آستان قدس عباسی طرح امنیتی، خدماتی و پزشکی را برای ایام عاشورایی در نظر گرفته که از چند روز قبل آغاز کرده و هدف آن ارائه بهترین خدمات به زائران عزادار و دسته های آنها است.