مراحل درخواست مجوز خروج از کشور ایام محرم و اربعین ۱۴۰۱ اعلام شد

۱۴۰۱/۰۵/۱۲ ۰۹:۴۰:۱۹

همزمان با فرار رسیدن ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، مشمولان غیر غایب می توانند در ماه های محرم و صفر و در ایام اربعین حسینی بدون نیاز به پرداخت وثیقه مجوز خروج از کشور دریافت کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،همزمان با فرار رسیدن ماه محرم و عزاداری سرور و سالار شهیدان، مشمولان غیر غایب می توانند در ماه های محرم و صفر به ویژه در ایام اربعین حسینی بدون نیاز به پرداخت وثیقه و به صورت غیر حضوری مجوز خروج از کشور دریافت کنند.کلیه مشمولان غیرغایب که قصد زیارت در ماه های یاد شده را دارند می بایست در محدوده زمانی هشتم مرداد ماه تا پنجم مهرماه از طریق سامانه sakha.epolice.ir نسبت به ثبت درخواست خروج از کشور اقدام کنند.

مراحل درخواست مجوز خروج از کشور ایام محرم و اربعین 1401

1 – مراجعه به سامانه سخا (سامانه احراز هویت خدمات انتظامی ) https://sakha.epolice.ir و ثبت نام در سامانه مذکور با کد ملی و دریافت کلمه عبور
2 – ثبت درخواست مجوز خروج از کشور در سامانه سخا
لازم به توضیح است که در زمان ثبت نام علت درخواست را زیارتی و مقصد سفر را عراق – زیارتی انتخاب و تاریخ مورد نظر خود را نهایتا یک ماه مثلا از تاریخ 1401/06/01 لغایت 1401/06/30 انتخاب و ثبت نمایند
3 – پرداخت هزینه خدمات به مبلغ 96000 ریال از طریق سامانه سخا با کارت بانکی و رمز دوم
4 – مرحله بعدی تایید دانشگاه بوده که سیستمی انجام و نیاز به مراجعه به دانشگاه نمی باشد
5 – مرحله آخر پرداخت ودیعه و انتقال درخواست بوده که در سامانه نمایش داده می شود ولی نیاز به پرداخت ودیعه نیست . یاد آور می شود ظرف 24 تا 48 ساعت بعد از ثبت درخواست مجوز صادر شده و در سامانه به صورت مجوز خروج شما صادر شده است و در اسرع وقت به اداره گذرنامه منتقل خواهد شد نمایش داده می شود . افرادی که گذر نامه ندارند یا گذرنامه آنها تمام شده است می توانند به درخواست گذرنامه از پلیس 10 + اقدام نمایند .