بررسی وضعیت مرز زمینی مهران با حضور رئیس سازمان حج و زیارت

۱۴۰۱/۰۵/۱۰ ۰۸:۳۴:۳۸

 رئیس سازمان حج و زیارت در این سفر از بخش های مختلف مرز مهران در جهت تسهیل تردد زائران بازدید به عمل می آورد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،سید صادق حسینی روز یکشنبه(9 مردادماه) به منظور بررسی وضعیت مرز زمینی مهران وارد استان ایلام شد و مورد استقبال معاون عتبات سازمان، معاون سیاسی استاندار، فرمانده سپاه استان، مدیر حج و زیارت استان ایلام و مدیر دفتر نمایندگی سازمان در عراق و مسئولان محلی قرار گرفت.

مرز زمینی مهران یکی از مرزهای پرتردد زائران عتبات عالیات در ایام مختلف سال و بویژه اربعین حسینی محسوب می شود و بدین جهت رئیس سازمان حج و زیارت در این سفر از بخش های مختلف این مرز در جهت تسهیل تردد زائران بازدید به عمل می آورد.
حسینی پس از ورود به استان ایلام عازم شهر مهران شد و در بدو ورود نیز مورد استقبال فرماندار، فرمانده نیروی انتظامی، شهردار و فرمانده مرزبانی مهران قرار گرفت.

رئیس سازمان حج و زیارت با حضور در گلزار شهدای این شهر، با قرائت فاتحه و نثار شاخ گل به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.
مرز زمینی مهران از فعال‌ترین مرزهای رسمی ایران است که نزدیکی به شهرهای زیارتی عراق این مرز را به یکی از مهم‌ترین کانون‌های رفت‌وآمد زائران به ویژه در اربعین و صدور کالا به کشور عراق تبدیل کرده‌است.

مرز مهران در سال ۱۳۸۲ با پیشنهاد وزارت امور خارجهٔ کشور از سوی سازمان ملل متحد به عنوان مرز بین‌المللی شناخته شد.در دی ۱۳۹۸ نام پایانهٔ مرزی مهران به «پایانهٔ مرزی سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» تغییر کرد.

مهران در مسیر راه‌های ارتباطی اصلی عراق است. شهر مهران فاصلهٔ نزدیکی با عتبات عالیات و عراق دارد و فاصلهٔ این شهر با شهرهای زیارتی عراق به صورت زیر است:

فاصلهٔ مهران تا کربلا ۲۸۰ کیلومتر،فاصلهٔ مهران تا کاظمین۲۸۳ کیلومتر،فاصلهٔ مهران تا سامرا ۴۴۴ کیلومتر و فاصلهٔ مهران تا نجف ۳۰۳ کیلومتر است.


ارسال نظر