زائران اربعین حسینی امسال با شعار «انا من حسین» رهسپار کربلا می‌شوند

۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۰۹:۴۳:۱۶

زائراان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) امسال با شعار «انا من حسین» در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی شرکت می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، آیین رونمایی از شعار اربعین حسینی در سال 1401 با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حجت‌الاسلام والسلمین غلامرضا اباذری رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق و رؤسای کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین روز (دوشنبه) در بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد .

»انا من حسین» شعار امسال زائران اربعین حسینی است که امروز در سالن وحدت بعثه مقام معظم رهبری از آن رونمایی شد.


حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین در این مراسم با بیان اینکه شعار اربعین برگرفته از حدیث پیامبر گرامی اسلام در خصوص سیدالشهدا (ع) است که می فرمایند من از حسین (ع) هستم، گفت: این شعار به تصویب اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین رسیده است.

وی با اشاره به اینکه برای انتخاب این شعار از نظرات مردم و مسؤولان عراقی نیز استفاده شده است، افزود: مطرح کردن نام پیامبر گرامی اسلام (ص) یکی از اهداف تعیین شعار امسال اربعین بوده است.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه برای انتخاب این شعار، ویژگی های متعددی لحاظ شده است، گفت: استفاده از نام مبارک امام حسین (ع) و احادیث و کلام پیامبر اسلام (ص)، کمک به جهانی سازی اربعین و گسترده شدن این مراسم در حوزه بین المللی و معرفی آن به سایر ملل، از ویژگی های در نظر گرفته شده برای این شعار است.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین ادامه داد: شعار، تابلوی نمادین از جهت‌گیری ها و برنامه‌هاست و شعار امسال مراسم اربعین حسینی با در نظر گرفتن منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه شعارها باید هویت‌ساز و مکتب‌ساز باشد، انتخاب شده است.

وی با اشاره به اینکه علم (پرچم) امام حسین (ع) رمز مقاومت، شرف و عزت مسلمانان است، اضافه کرد: در انتخاب شعار امسال مراسم اربعین حسینی، همبستگی امت اسلام و هویت ملی و حسینی در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام احمدی با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر دشنمان اسلام در برخی کشورها هجمه هایی علیه پیامبر اسلام انجام داده‌اند، گفت: برای مقابله با این هجمه ها حدیثی از پیامبر اسلام در وصف امام حسین (ع) انتخاب شد و امید است همه دست اندرکاران مراسم اربعین حسینی و زائران بتوانیم با تأسی از سیدالشهدا در مقابل دشمنان اسلام بایستیم.


رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عراق نیز با اشاره به اینکه مراسم اربعین باید توشه معنوی برای زائران در پی داشته باشد، گفت: وظیفه همه ما این است که زائر از این مراسم استفاده معنوی ببرد و به نشر فرهنگ اربعین کمک کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا اباذری افزود: مراسم اربعین همچنین باید منفعت دو کشور را در پی داشته و وحدت بین دو ملت ایران و عراق را بیش از پیش تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم از مردم سایر کشورها نیز شرکت می کنند، گفت: مراسم اربعین باید بتواند مردم این کشورها را به هم نزدیک و همبسته کند.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در عراق توجه به منویات مقام معظم رهبری را از دیگر اهداف برگزاری مراسم اربعین بیان کرد و افزود: بر این اساس، مراسم اربعین باید به استقلال عراق و عزت مردم این کشور و حسن میزبانی زائران توسط مردم و مسؤولان عراق کمک کند.


ارسال نظر