حجت‌الاسلام والمسلمین نواب مطرح کرد؛
انسجام و همبستگی محور شعارهای حج جمهوری اسلامی ایران

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ۰۸:۲۴:۰۰

سرپرست حجاج ایرانی از «حج؛ خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» به عنوان شعار حج سال ۱۴۰۱ نام برد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در همایش «بقیع، پیونددهنده مذاهب اسلامی» که در قم برگزار شد، گرامیداشت یاد بقیع را ضروری دانست و ابراز امیدواری کرد که روزی این مکان مقدس بازسازی شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه بقیع گنجینه‌ای از بزرگان جهان اسلام است، بر لزوم همبستگی و انسجام مسلمانان و مذاهب اسلامی تأکید کرد و افزود:‌ اقتضای همه محورهای دین اسلام انسجام‌بخش است و آنها را نمی‌شود در ظرفی غیر از انسجام و همبستگی قرار داد.


وی از اسلام، قرآن، پیامبر اکرم(ص)، ائمه اطهار (ع)، عبادات، مناسک، برنامه‌های دینی و اماکن عبادی و دینی به عنوان محورهای وحدت بخش بین مسلمانان نام برد و افزود: هماهنگی، همگرایی و همبستگی آموزه‌های دینی به گونه‌ای است که در کلام خدا تا کلام پیامبر خدا (ص) و ائمه اطهار (ع) وجود دارد و هیچ‌یک جدای از همبستگی و وحدت نیست.


حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه اسوه بودن پیامبر گرامی اسلام (ص) بر اساس آیه «لَّقَدۡ کَانَ لَکُمۡ فِی رَسُولِ ٱللَّهِ أُسۡوَةٌ حَسَنَةٞ»، برای همه مطرح و ایشان کانون وحدت میان مسلمانان است، گفت: همه سخن و ذکر پیامبر خدا (ص) این بود که بین مسلمانان وحدت و همبستگی باشد.


وی از بقیع به عنوان یکی از محورهای مهم همبستگی بین مسلمانان نام برد و گفت: اگر این ظرفیت را یک کشور دیگر داشت از بخش بخش این مکان مقدس که محل دفن پیکرهای پاک فرزندان پیامبر و اصحاب شریف ایشان است، برای عظمت کشور خود استفاده می‌کرد.


سرپرست حجاج ایرانی در ادامه محورهای مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اعم از استقلال، آزادی، سبک زندگی، عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن را وحدت‌بخش، انسجام‌آفرین و در راستای همبستگی دینی و اسلامی خواند.


حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با بیان اینکه مرزبندی ما با دشمن باید روشن باشد، تصریح کرد: کسی که امروز خون کودکان مسلمان را در فلسطین می‌ریزد، اگر بتواند خون کودکان مسلمان در اندونزی، مالزی، هند، پاکستان، ایران، عراق، مصر و دیگر کشورهای اسلامی را خواهد ریخت.


وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری در جهان اسلام است که برای حج شعاری با محوریت انسجام و همبستگی دارد، از «حج، خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» به عنوان شعار حج سال 1401 نام برد و گفت: معنویت، خودسازی و انسجام سبب اقتدار اسلامی می‌شود و اقتدار اسلامی زمینه دفاع از مسجدالاقصی را فراهم می‌کند.