آزمون ارتقای روحانیان عتبات به عمره مفرده برگزار شد

۱۴۰۱/۰۲/۳۱ ۰۸:۲۰:۱۹

مدیریت آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری دومین آزمون ارتقای روحانیان عتبات به عمره مفرده را در ۱۰ حوزه امتحانی به طور همزمان برگزار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، بیش از هفتصد نفر از روحانیان کاروان‌های زیارتی عتبات، صبح جمعه(30 اردیبهشت ماه) در 10 حوزه امتحانی قم، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، کرمان، مازندران، فارس و یزد در آزمون ارتقای روحانیان عتبات به عمره مفرده شرکت کردند.
حجت الاسلام‌ والمسلمین محمدحسین عسکری علویه مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی حج به تشریح نحوه برگزاری دومین آزمون ارتقای روحانیان عتبات به عمره مفرده پرداخت و تکمیل سطح سه حوزه، کارنامه بسیار ممتاز در عتبات عالیات و سن زیر 50 سال را از شرایط ثبت‌نام در این آزمون برشمرد.
وی با اشاره به تفاوت فضای حج با عتبات عالیات و اهمیت ویژه صحت اعمال مردم، گفت: روحانیان کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات پس از موفقیت در آزمون کتبی، انجام مصاحبه و ارزیابی سخنرانی به سطح روحانی کاروان عمره مفرده ارتقاء خواهند یافت.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم افزود: 775 نفر در آزمون ارتقای روحانیان عتبات به عمره مفرده ثبت‌نام کرده و در مدت 150 دقیقه به سئوالات چهارگزینه‌ای مطرح شده پاسخ دادند.
وی از مناسک و احکام با ضریب 3، عقاید و کلام با ضریب 3، اسرار و معارف حج با ضریب 2، تاریخ و اماکن با ضریب 2 و اطلاعات عمومی با ضریب 1 به عنوان منابع این آزمون نام برد و گفت: نتایج آزمون کمتر از یک ماه دیگر از طریق سامانه آزمون مدیریت جذب و سازماندهی به نشانی اینترنتی https://azmoon.hajj.ir اعلام می‌شود.
حجت الاسلام‌ والمسلمین عسکری خاطرنشان کرد: روحانیانی که هفتاد درصد امتیاز آزمون کتبی را کسب کنند بدون محدودیت می‌توانند در مرحله دوم که مصاحبه شفاهی از منابع موجود است شرکت کنند.
وی با بیان اینکه در مصاحبه شفاهی توانایی جسمی در مدیریت کاروان و قدرت بیان روحانیان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، اظهار داشت: پس از کسب هفتاد درصد امتیاز مصاحبه شفاهی، مرحله ارزیابی سخنرانی برگزار می شود و شرکت کنندگان یک جلسه سخنرانی خود را به صورت صوتی و تصویری ارائه می‌دهند.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در منطقه قم شرط ارتقای روحانی کاروان عتبات به عمره مفرده را کسب امتیاز لازم در هر سه مرحله آزمون کتبی، مصاحبه شفاهی و ارزیابی سخنرانی اعلام کرد و گفت: اسامی روحانیان پس از گذراندن آموزش‌های حضوری و غیرحضوری در لیست اعزام کاروان‌های زیارتی عمره قرار خواهد گرفت.