رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها:
اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از مهم ترین برنامه های تربیتی،دینی و فرهنگی در دانشگاه هاست

۱۴۰۱/۰۱/۲۷ ۱۴:۴۴:۵۹

حجت الاسلام والمسلمین رستمی:اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات یکی از مهم ترین برنامه های تربیتی، دینی و فرهنگی در فضای دانشگاهی کشور دیده شود و همه دست اندرکاران همه همت خود را در این مسیر بگذارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،مراسم تشکر و قدردانی از زحمات مسئولین بعثه مقام معظم رهبری در عتبات عالیات با حضور حجت الاسلام والمسلمین رستمی،رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،حجت الاسلام والمسلمین نواب،نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی،حجت الاسلام والمسلمین فاطمی پور،معاون فرهنگی- سیاسی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،رئیس و معاونین ستاد در شهر مقدس قم برگزار شد.

این جلسه به منظور آسیب شناسی، هم اندیشی و هم افزایی در اعزام های بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان و تقدیر از زحمات مجموعه دست اندرکاران و مسئولین بعثه مقام معظم رهبری در کشور عراق شکل گرفت.

در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین فاطمی پور،معاون فرهنگی-سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: بعد از وقفه دو ساله به خاطر محدودیت های کرونا، الحمدلله اعزام ها دوباره از سرگرفته شد و به همت ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و همکاری سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری مرحله خوبی از اعزام ها را در حوزه دانشگاهیان برگزار نمودیم.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی پور گفت:ارزیابی هایی که همواره پس از برگزاری هر دوره صورت می پذیرد و بازخوردهای سفر از جمله دلنوشته هایی که در طول سالیان از زائرین جمع آوری شده، نشان دهنده یک اتفاق مثبت و خوب است که به معنوی شدن فضای دانشگاه ها و ایجاد تحول در بین جامعه دانشگاهی کشور کمک می کند.

در ادامه،حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، گزارش مختصری از بیست و دومین دوره اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات ارائه داد و مواردی که در جلسه با نمایندگان ستاد در عتبات و عوامل کاروان های دانشگاهیان مطرح شده بود، را به سمع و نظر حاضرین در جلسه رساند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور گفت:بازگشایی و راه اندازی مجدد اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات بعد از دو سال یک فرصت استثنایی بود و مورد اقبال و رضایت بسیاری از دانشگاهیان مشتاق زیارت ائمه هدی (علیهم السلام) قرار گرفت. بابت این توفیق باید خداوند را شاکر باشیم که عنایت اهل بیت(ع) شامل حال ما شد و زمینه تشرف برای مشتاقان فراهم گردید.

وی ادامه داد:طبیعتا اجرای کار موانع و چالش هایی داشت که برطرف کردن آنها می تواند به غنای سفر و استفاده و بهره برداری بهتر از فضای معنوی آن کمک می کند و زائر حظ و بهره بیشتری از فرصت زیارت خواهد برد.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:63000 نفر از دانشگاهیان کشور در این دوره متقاضی تشرف به عتبات عالیات بودند که از آن میان بیش از 4000 نفر به قید قرعه در بازه زمانی چهل روزه که از سوم اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا 7 فروردین ماه ادامه داشت راهی عتبات عالیات شدند.

حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور ضمن تقدیر از مجموعه بعثه مقام معظم رهبری گفت:در برنامه ریزی و اجرای برنامه های فرهنگی طول سفر مجموعه بعثه مقام معظم رهبری زحمات فراوانی کشیدند و بر خود لازم می دانم از زحمات حجج اسلام رکن الدینی و اخویان در پشتیبانی محتوایی و اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی حین سفر شامل: همایش احلی من العسل، روایتگری خیمه گاه، مناجات خوانی و روایتگری حرم مطهر امیرالمومنین(ع) که مورد استقبال زائرین قرار گرفت و اعزام راویان به نجف اشرف و کربلای معلی تشکر کنم.

حجت الاسلام والمسلمین نواب،نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، بر لزوم بازنگری در برنامه های فرهنگی طول سفر در عراق تاکید کرد و گفت:لزوم تغییر در برنامه های فرهنگی نجف و کربلا محسوس است و مجموعه بعثه در حال برنامه ریزی برای تغییراتی در برنامه روایتگری و همایش احلی من العسل است.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین رکن الدینی،معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری،حجت الاسلام والمسلمین بهجتی،مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی،حجت الاسلام والمسلمین اخویان، مدیر آموزش بعثه مقام معظم رهبری،حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی،راوی بعثه مقام معظم رهبری و محسن مسلمی،معاون پشتیبانی و اعزام ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز نقطه نظرات خود را بیان نمودند.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی،رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز ضمن تقدیر و تشکر از همراهی بعثه مقام معظم رهبری در برگزاری برنامه های فرهنگی و معرفتی در طول سفر برای زائرین دانشگاهی گفت: دو سال تعطیلی فضاهای حضوری و سوق دادن به سمت فضاهای مجازی، در بدنه مجموعه تربیتی-آموزشی کشور خسارت هایی وارد آورد.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی گفت: نقطه قوت جریان ایمانی و انقلابی در کشور فضای حضوری و یکی از قله های این جریانات، برنامه های اردویی و تجمعی بود که در راس آن عمره و عتبات ، زیارت های مشهد مقدس و اردوی راهیان نور بود و این گردهمایی ها اثر عمیق تربیتی و طولانی مدت داشت .

رئیس نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت:حال که به لطف خدا و کرم اهل بیت(ع) این فضا باز شده،علیرغم مشکلات و اقتضای تغییرات که لاجرم باید آن را تجربه،اصلاح، ترمیم و به سمت ارتقای آن حرکت کنیم.همچنین اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات باید به صورت جدی یکی از مهم ترین برنامه های تربیتی، دینی و فرهنگی در فضای دانشگاهی دیده شود و همه دست اندرکاران همه همت خود را در این مسیر بگذارند.

وی افزود:امسال درصد بالاتری از اعزام زائرین کل کشور به عتبات عالیات را دانشگاهیان تشکیل داده اند و همین اتفاق هر چقدر گسترده تر باشد جا دارد و اثرش در فضای تربیتی و تثبیت و تضمین جریان عمومی کشور به سمت اهداف انقلاب اسلامی موثرتر خواهد بود.

در پایان این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رستمی، از زحمات حجت الاسلام والمسلمین بهجتی،مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلای معلی و حجت الاسلام والمسلمین کاردان،مسئول بعثه مقام معظم رهبری در نجف با اهدای لوح تقدیر و هدیه ای به رسم یادبود تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر