عقد در حرم امام رضا (ع)

۱۴۰۰/۱۱/۰۳ ۱۱:۵۷:۳۹

بسیاری از زائران و مجاوران امام رئوف (ع)، آرزو دارند آغاز زندگی خود را با عقد در حرم امام رضا (ع) متبرک کنند تا این برکت و نور تا پایان زندگی همراهشان باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از آستان نیوز،بسیاری از زائران و مجاوران امام رئوف (ع)، آرزو دارند آغاز زندگی خود را با عقد در حرم امام رضا (ع) متبرک کنند تا این برکت و نور تا پایان زندگی همراهشان باشد.

برای برگزاری مراسم عقد در حرم، جمعی از فامیل، دوست و آشنا به دعوت خانواده‌های دختر و پسر راهی حرم می‌شوند تا پیوندی آسمانی در قطعه ای از بهشت ثبت شود.

اختصاص سامانه‌ای برای عقد در حرم امام رضا (ع)

عقد دائم در حرم امام رضا (ع) از زمان‌های قدیم در مشهد اجرا می‌شده و مشهدی‌ها برای تبرک در این آستان ملکوتی عقد می‌کردند اما امروزه قالب رسمی‌تری به خود گرفته و خانواده‌ها می‌توانند با حضور در سامانه عقد در حرم امام رضا (ع) ابتدا درخواست خود را ثبت کنند.

در این سامانه، تاریخ عقد تا یک هفته برای متقاضیان باز بوده و از آنجا که رواق شیخ طوسی حرم به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران در این خصوص است، زوج‌های جوان می‌توانند بر اساس ساعت مدنظر خود زمان عقد را انتخاب کنند.

در روایات، از انجام عقد و ازدواج در ساعات قمر در عقرب نهی شده است، از همین رو در سامانه عقد در حرم امام رضا (ع)، فایلی درخصوص ایام قمر در عقرب سال بر اساس تقویم قدس رضوی پیوست شده و در اختیار مخاطبان قرار گرفته است.

مدارک لازم برای ثبت عقد در حرم امام رضا (ع)

شناسنامه زوجین و درصورت نبود شناسنامه، نامه محضری دال بر ازدواج زوجین و شناسنامه پدر زوجه، حضور پدر زوجه (در صورت زنده بودن) یا جد پدری (در صورت فوت پدر)، ارائه وکالت نامه محضری یا گواهی فوت پدر زوجه در صورت عدم حضور پدر و جد پدری و ارائه برگه آزمایشات و تأییدیه محضری از مدارک لازم برای ثبت عقد در حرم امام رضا (ع) است که در صورت همراه نداشتن مدارک فوق، پذیرش انجام نخواهد شد.

و اینگونه جشنی ساده و عاشقانه در قطعه‌ای از بهشت برگزار می‌شود و روزی به یادماندنی را در اذهان زوج‌ها و خانواده‌هایشان ثبت می‌کند.
برای ورود به سامانه عقد در حرم مطهر امام رضا(ع) گزینه زیر را کلیک کنید:
سامانه عقد در حرم مطهر امام رضا(ع)

ارسال نظر