حمد الهی در سخت ترین شرایط

۱۴۰۰/۱۰/۲۸ ۰۹:۲۳:۲۴

سخنران بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران ایرانی در حرم مطهر حضرت سیدالشهداء(ع) گفت: امام حسین (ع) در سخت ترین شرایط کربلا، به حمد و ثناء الهی می پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی در مراسم بعثه مقام معظم رهبری در جمع زائران ایرانی حرم مطهر سیدالشهداء(ع)، به بیان یکی از ویژگی های امام حسین (ع) پرداخت و اظهار داشت: به سخنان آن حضرت در شب عاشورا باید توجه کرد که در اوج سختی ها و مصائب ، اینگونه خطبه می خواند: اُثْنِى عَلَى اللّه اَحْسَنَ الثَّناءِ وَاَحْمَدُهُ عَلَى السَّرّاءِ وَالضَّراءِ- خدا را به بهترین وجه ستایش کرده و در شداید و آسایش و رنج و رفاه مقابل نعمتهایش سپاسگزارم .

سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به اجابت دعا در این مکان، افزود: در سفرهای زیارتی به اعتاب مقدسه، از خداوند حاجت بخواهیم، ولی برای خدا تعیین تکلیف نکنیم، زیرا اولا خداوند عالم است، پس علم به حوائج دارد و ثانیا قادراست پس توانایی برآورده شدن حوائج را هم دارد.

وی با بیان اینکه باریتعالی ارحم الراحمین است و لطفش شامل همه می شود، اضافه کرد: خداوند بی نیاز است زیرا غنی بذات است و اگر حوائجی از درگاه خداوند منان خواسته اید و برآورده نشد، خداوند با حکمتش در یک جای دیگری لطفش را شامل حال شما خواهد کرد.

وی ادامه داد: انسانی که در همه امور ذاتاً فقیر و محتاج به وجود بی نیاز خدا است بدون تردید، دعا کردن در همه شرایط، در صورت اجابت و یا عدم اجابت آن به نفع انسان است. زیرا اگر دعا به زبان استعداد باشد، دست رد به سینه سائل نمى‏ خورد و دعایش پذیرفته خواهد شد. از آن جهت که فیض خداوند کامل و فوق کمال است و اگر پذیرنده، استعداد پذیرش فیض را داشته باشد، فیض الهى از خزینه ‏هایى که پایان ندارد و کمبودى در آنها ایجاد نمی ‏شود، بر او افاضه خواهد شد.

این استاد اخلاق با طرح این سوال که چگونه می توان از درگاه چنین خدایی ناامید و مأیوس شد؟ اظهار داشت: خداوندی که نگاه لطف و رحمتش عالم گیر است، دعا و مناجات و توبه و بازگشت را عمومیت بخشیده و همه انسان ها را به درگاه خویش فراخوانده است. چنانچه مى‏ فرماید: «اى بندگان من که بر خود ستم و اسراف کرده ‏اید از رحمت خدا نا امید نشوید.»

بر پایه این گزارش، این مراسم با ذکر مصیبت و مرثیه سرایی اهل بیت (علیهم السلام) پایان یافت.

ارسال نظر