برنامه عزاداری آستان قدس عباسی در سالروز رحلت حضرت ام البنین (علیهاالسلام)

۱۴۰۰/۱۰/۲۷ ۱۰:۵۹:۱۹

آستان قدس عباسی اجرای برنامه عزاداری ویژه گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین (علیها السلام) مادر گرامی حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) را برای مدت سه روز آغاز کرده است.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،آستان قدس عباسی اجرای برنامه عزاداری ویژه گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین (علیها السلام) مادر گرامی حضرت ابوالفضل عباس (علیه السلام) را برای مدت سه روز آغاز کرده است.

این برنامه عزاداری به همت واحد خطابه حسینی وابسته به آستان قدس عباسی در صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام)برگزار می شود. بطوریکه از روز شنبه آغاز شده و تا روز دوشنبه سیزدهم جمادی الاخر سالروز وفات حضرت ام البنین (علیها السلام) ادامه دارد.

این برنامه عزاداری شامل برگزاری جلسات صبحگاهی با سخنرانی هادی زنجیل و عصرگاهی با سخنرانی نصرت قشاقش اجرا و پس از آن مراسم سینه زنی با مداحی باسم الکربلایی برپا می شود.

شایان ذکر است، این جلسات سخنرانی در چارچوب پروژه تبلیغاتی ام البنین (علیهاالسلام) برگزار می‌شود و فعالیت‌های آن در طول سال بر اساس مناسبت‌های مختلف شامل میلاد یا ایام شهادت اهل بیت (علیهم السلام) ادامه دارد؛ از جمله مناسبت های مهمی که از اهمیت بسیاری برخوردار است وفات حضرت ام البنین (علیها السلام) می باشد.

فاطمه بنت حِزام مشهور به ام البنین (درگذشته ۱۳ جمادی الاخر سال ۶۴ هجری قمری) از همسران امام علی(ع) و مادر چهار پسر بود که همگی در روز عاشورا برای یاری حضرت سید الشهدا امام حسین (علیه السلام) به شهادت رسیدند. وفات ایشان در مدینه منوره بود و محل دفن ایشان در قبرستان بقیع واقع شده است.

ارسال نظر