زیارت روضه شریفه مسجدالنبی برای بانوان با صدور مجوز اینترنتی

۱۴۰۰/۱۰/۲۵ ۰۸:۲۰:۲۶

مقامات سعودی حضور زنان در حرم مطهر پیامبر اکرم (ص) را محدود کرده و مجوز ورود مردان به حرم مطهر آن حضرت را هم به هر ۳۰ روز یک بار محدود کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،مقامات سعودی حضور زنان در حرم مطهر پیامبر اکرم (ص) را محدود کرده و مجوز ورود مردان به حرم مطهر آن حضرت را هم به هر ۳۰ روز یک بار محدود کردند.

وزارت حج عربستان اعلام کرد: با توجه به اینکه ثبت نام زیارت مرقد مطهر رسول اکرم(ص) فقط مخصوص آقایان است، بانوان می‌توانند برای زیارت و اقامه نماز در روضه شریفه مسجدالنبی ثبت نام اینترنتی انجام دهند.

مقامات سعودی از روز یکشنبه گذشته (19 دی ماه) مجوز زیارت قبر حضرت رسول اکرم (ص) را برای زنان صادر نمی کنند و برای مجوز ورود مردان به حرم مطهر آن حضرت نیز، فاصله زمانی 30 روز برای هر زیارت را قائل شده اند.

بنوشته روزنامه عکاظ آنلاین، وزارت حج و عمره عربستان سعودی گفته است: زنان از طریق اپلیکیشن «اعتمرنا» نمی‌توانند مجوز زیارت قبر حضرت محمد (ص) را رزرو کنند، و این زیارت برای مردان است و زنان می‌توانند مجوز حضور در مسجد النبی و بازدید از روضة الشریف را رزرو کنند.

بگفته وزارت حج و عمره سعودی، برای اوقات نماز در حرم مطهر و همچنین برای زیارت قبر مطهر، مردان می‌توانند به اپلیکیشن «اعتمرنا» مراجعه کنند و حضور در نماز یا زیارت را رزرو کنند.

روضه نبوی یا روضه الشریف یا روضه مبارکه مکانی در ناحیه جنوب شرقی مسجد و فاصله میان آرامگاه پیامبر و منبر ایشان است که طول آن ۲۲ متر و عرض آن ۱۵ متر است. این مکان با فرش سبز رنگی پهن شده‌ است و آرامگاه، منبر و محراب در محدوده آن قرار دارند. این مکان برای مسلمانان به علت سخنی از پیامبر مکانی مقدس و پر فضیلت است. پیامبر اکرم(ص) در مورد این مکان فرمودند: «میان منبر و خانه من باغی است از باغ‌های بهشت و منبر من بر دری از درهای بهشت قرار دارد».