سومین دوره پویش این الفاطمیون با نگاهی به آموزه های تفسیری خطبه فدکیه برگزار می شود

۱۴۰۰/۰۹/۲۷ ۱۲:۴۰:۵۹

به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)،سومین دوره پویش «این الفاطمیون» با نگاهی به آموزه های تفسیری خطبه فدکیه از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، به مناسبت فرا رسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) سومین دوره پویش «این الفاطمیون» با محوریت خطبه فدکیه و آموزه های تفسیری آیات قرآن در این خطبه بر اساس جلسات سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رفیعی از سوی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار می شود.

هدف از برگزاری این پویش، آشنایی مخاطبان با خطبه فدکیه و مضامین بلند آن و همچنین همصدایی و همراهی علاقمندان و پیروان اهل بیت (ع) حول محور حضرت زهرا(س) و حقانیت ایشان است.

پس از آنکه دستگاه خلافت، دهکده فدک را که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) به حضرت زهرا (علیهاالسلام) بخشیده بودند، در جهت مبارزه اقتصادی با اهل بیت، از ایشان غصب کردند، حضرت زهرا(س) مردم را در مسجد فراخواندند و با خواندن خطبه‌ای غرّا، پرده از چهره غاصبان خلافت برداشتند و آنان را رسوا نمودند.

علاقمندان می توانند از 27 آذر تا 16 دی ماه با مراجعه و ثبت نام در سامانه پویش به نشانی pouyesh.labbayk.ir فایل جلسات را دریافت و همان جا به سوالات پاسخ دهند.

به برگزیدگان این مسابقه هدایای نقدی و فرهنگی تعلق خواهد گرفت.