شرط سنی برای عمره‌گزاران خارجی‌ لغو شد

۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ۰۸:۲۳:۲۲

وزارت حج و عمره عربستان سعودی شرط حداکثر سن را به عنوان یکی از شروط ورود عمره‌گزاران خارجی به این کشور لغو کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، وزارت حج و عمره عربستان سعودی حداکثر سن را به عنوان یکی از شروط ورود عمره‌گزاران خارجی به عربستان را لغو کرد .

این تصمیم جدید مقامات سعودی به معنای صدور مجوز و رزرو نوبت برای انجام مناسک عمره سالمندانی است که از خارج از کشور به عربستان سعودی می‌آیند.بر اساس شروط قبلی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت عربستان سعودی، سن عمره‌گزاران خارجی باید بین۱۸ تا۵۰ سال می‌بود.

عربستان سعودی از یکم نوامبر(دهم آبان ماه۱۴۰۰)اجازه داده است تا علاوه بر شهروندان و افراد مقیم این کشور، افراد خارجی نیز بتوانند با ظرفیت۱۰۰ درصدی (۶۰ هزار عمره‌گزار یا نمازگزار در روز) به مسجدالحرام و مسجدالنبی وارد شوند.

ورود افراد خارجی فقط از کشورهایی امکان‌پذیر است که وزارت بهداشت عربستان سعودی آن کشورها را در زمینه ویروس کرونا بی‌خطر اعلام کند.

پیش از این در شرایط وجود ویروس کرونا،۱۰ هزار نفر از حجاج مراسم حج امسال را در عربستان به جای آوردند؛ در حالی که دوسال قبل نزدیک به۲,۵ میلیون حج‌گزار به مکه آمده بودند.

شرط دیگر اعلام شده از سوی وزارت بهداشت عربستان سعودی برای عمره‌گزاران داخلی و خارجی، ارائه آزمایش منفی پی سی آر مبنی بر عدم ابتلا به ویروس کرونا است که نباید بیش از۷۲ ساعت از زمان اخذ آن گذشته باشد.

عمره‌گزاران خارجی که در عربستان حضور خواهند داشت باید از طریق برنامه «اعتمرنا»، برای ادای مناسک عمره، نماز در مسجدالحرام یا زیارت مسجدالنبی و نماز در روضه شریفه بر اساس مقررات و ظرفیت از قبل رزرو کنند.