شستشو و غبارروبی ضریح مطهر حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام)/تصاویر

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ۰۸:۱۴:۲۸

کارکنان بخش نگهداری حرم مطهر در آستان قدس عباسی، اقدامات شستشو و غبارروبی پنجره‌های ضریح مطهر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) را به پایان رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،کارکنان بخش نگهداری حرم مطهر در آستان قدس عباسی، اقدامات شستشو و غبارروبی پنجره‌های ضریح مطهر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) را به پایان رساندند. این اقدام به منظور نظافت و نگهداری این ضریح مطهر از اکسیداسیون و تغییرات ناشی از شرایط جوی در گذر زمان انجام می‌گیرد.

حاج نزار غنی خلیل، مسئول این بخش، به شبکه الکفیل گفت: "این اقدامات به صورت دوره‌ای و در نهایت دقت و ظرافت، توسط کارکنان بخش ما انجام می‌شود و در آن مواد خاص پاکسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا ضمن نظافت و حفظ زیبایی شبکه‌های ضریح، مانع از آسیب آن شود."

وی افزود: "این اقدامات شامل نظافت و درخشان سازی اجزای فلزی ضریح به علاوه‌ی سقف و پایه‌های آن می‌شود. در این پاکسازی مواد سازگار با فلزات بکار رفته در ضریح که متشکل از طلا، نقره، استیل و سایر فلزات است، مورد استفاده قرار می‌گیرد تا رسوبات و اکسیداسیون ناشی از شرایط جوی در گذر زمان از آن زدوده شده و ضمن حفظ زیبایی، شرایط معنوی متناسب با قداست این مکان مطهر را فراهم آورد."

وی توضیح داد: "کار غبار روبی و نظافت در ساعات پایانی شب انجام می‌شود تا مزاحمتی برای رفت و آمد زائران ایجاد نشود. این کار شامل دو مرحله‌ است: مرحله‌ی اول پاکسازی رسوبات و مرحله‌ی دوم نظافت ضریح با مواد خاص."

شایان ذکر است که کارکنان این بخش، عهده‌دار تمام امور خدماتی و نظافتی در حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام)، ضریح مطهر از جهت باب القبله، تمام بخش‌ها و جزئیات متبرک حرم و نیز تنظیم سهولت حرکت زائران در ایام عادی و زیارت‌های میلیونی هستند.

ارسال نظر