در آستانه دور جدید اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات،
جلسه شورای سیاستگذاری فعالیت های فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ۱۲:۱۱:۵۶

در آستانه دور جدید اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در دوره بیست و دوم ،جلسه شورای سیاستگذاری فعالیت های فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک، در آستانه دور جدید اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات در دوره بیست و دوم ،جلسه شورای سیاستگذاری فعالیت های فرهنگی ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان با حضور حجج اسلام،رکن الدینی،معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری،فاطمی پور،معاون فرهنگی-سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها،میراحمدی،معاون منابع انسانی نهاد،اخویان،مدیر آموزشی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری،مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان و محسن مسلمی،معاون پشتیبانی و اعزام ستاد در دفتر معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد.

در ابتدای جلسه،حجت الاسلام والمسلمین مطهری پور،رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گزارشی از فعالیت های فرهنگی ستاد طی یک سال گذشته ارائه داد.سپس راهکارهای اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات و سوریه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

اعلام آمادگی ستاد برای اعزام زائران دانشگاهی به سوریه،برنامه های پیشنهادی اعزام زائران به عتبات عالیات،لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت زیارت و تاثیرگذاری آن بر ایجاد فضای معنوی دانشگاه ها،تسهیل گری در فرآیند اعزام ها و تلاش برای بهره مندی تعداد بیشتری از زائران دانشگاهی از فرصت زیارت و ایجاد تسهیلات مناسب برای این قشر،تاکید بر رعایت اصول بهداشتی در اعزام ها با توجه به شرایط موجود و راهکارهای تعامل بیشتر اجرایی و فرهنگی بین مجموعه ها بررسی شد.

همچنین بعثه مقام معظم رهبری در ارائه و تدوین محتوا و سرفصل های آموزشی-فرهنگی ویژه زائران دانشگاهی،جذب، ساماندهی و آموزش عوامل کاروان ها اعم از روحانی،مدیر،راوی،بازنگری در خصوص محتوای روایتگری و انتخاب راویان برای جلسات متمرکز دانشگاهیان،اعلام آمادگی و همکاری نمود.

گفتنی است،با توجه به از سرگیری اعزام ها به اعتاب مقدسه از سوی سازمان حج و زیارت از آذرماه،ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان نیز در حال برنامه ریزی برای آغاز ثبت نام بیست و دومین دوره عتبات دانشگاهیان است.

زمان دقیق ثبت نام متعاقبا از طریق سایت لبیک به اطلاع دانشگاهیان محترم خواهد رسید.

ارسال نظر

نظرات کاربران :

  پونه پاک نیا :

شما رو قسم به امام حسین عتبات دانشجویی رو کی شروع میکنید ؟ بخدا مردیم از دوری از کربلا . قسمتون میدم به امام حسین اجرا بشه عتبات دانشجویی یعنی میشه تیزر بیست و دومین مرحله ثبت نام رو مجدد ببینم ؟ التماستون میکنم التماس

  لبیک : باسلام در حال برنامه ریزی هستیم.به محض قطعی شدن آن اطلاع رسانی از سایت لبیک انجام خواهد شد
  عبدالمجید :

سلام وقت بخیر ببخشید یک سوال دارم اون دسته دانشجویانی که در دوره 21 ام ( اسفند 98) برنده شده بودند ولی به علت کرونا نتونستند به عتبات مشرف بشوند چه اتفاقی براشون خواهد افتاد با تشکر

  لبیک : سلام در این دوره مجددا ثبت نام کنید