ارسال کتیبه سقف قبور مطهر شهدای۷۲ تن به کربلا

۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ۰۸:۰۸:۰۷

آیین ارسال کتیبه سقف قبور مطهر شهدای۷۲ تن حرم مطهر امام حسین(ع) که به مدت۳ سال توسط هنرمندان شیرازی در این ‌شهر ساخته شده بود، برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، آیین ارسال کتیبه سقف قبور مطهر شهدای۷۲ تن حرم امام حسین(ع) به کربلای معلی با حضور فرماندهان ارشد نظامی و مسئولان کشوری و استانی و هیئت‌امنا ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس روزاول آذرماه در دانشکده علوم و فنون زرهی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در شیراز برگزار شد.

اسکندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس در حاشیه این مراسم با بیان اینکه قریب سه سال آماده‌سازی این کتیبه توسط هنرمندان شیرازی به طول انجامید، گفت: این کتیبه هشتاد و ششمین پروژه‌ای است که توسط هنرمندان استان فارس انجام شده است.

وی دلیل طولانی شدن زمان ساخت این کتیبه را هنر دستی بودن آن دانست و افزود: این اثر منحصر به فرد است و چند هنر خاص در طراحی آن استفاده شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس اضافه کرد: در ساخت این کتیبه از خاتم اصیل شیراز استفاده شده است و اسامی۷۲ تن شهدای کربلا معرق کاری شده است و همچنین از مقرنس کاری دو طبقه استفاده شده است.

بر پایه این گزارش، در کتیبه سقف قبور شهدای 72 تن امام حسین (ع) انواع هنرهای های درودگری و گره چینی منحصر به فرد بکار گرفته ‌شده است.گره‌کاری، معرق‌کاری، خاتم‌کاری درجه یک در رنگ‌های مختلف با چوب نارنج، عناب، گردو از دیگر مواردی که در این سازه‌ مورداستفاده قرارگرفته است.ساخت این سقف حدود چهار سال طول کشید و پس از رنگ‌آمیزی به عراق ارسال شد.