برگزاری نخستین نمایشگاه عکس درباره مراسم اربعین حسینی در ایتالیا

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۰۸:۲۷:۳۰

نمایشگاه عکس از مراسم اربعین حسینی در شهر کربلای معلی در ایتالیا برگزار شد که نخستین نمایشگاه در نوع خود در این کشور به شمار می آید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج ، خبرگزاری ایتالیایی « ایل فارو سولموندو» گزارش داد: نمایشگاه عکس از مراسم اربعین حسینی در شهر کربلای معلی در ایتالیا برگزار شد که نخستین نمایشگاه در نوع خود در این کشور به شمار می آید.

در این گزارش آمده است: درعکس های این نمایشگاه به زیارت میلیونی اربعین حسینی پرداخته اند که سالانه شاهد حضور بیش از 20 میلیون زایر برای برپایی این مراسم در کربلای معلی است. مراسم اربعین بزرگ ترین اجتماع سالانه در تاریخ است.

براساس این گزارش، میلیون ها مومن از سراسر جهان با پیاده روی حدود صد کیلومتر بین شهر نجف اشرف و کربلای معلی در برپایی مراسم اربعین شرکت می کنند. مردم عراق با ارایه همه نوع خدمات از جمله غذا، محل اسکان و کمک های مختلف رایگان از آنها پذیرایی می کنند.

این خبرگزاری گزارش داد: برگزاری این نمایشگاه در نتیجه تلاش جمعیت اسلامی «امام مهدی(عج)» با مشارکت سازمان غیر دولتی اروپایی «چهل سفر» در یکی از میادین روم است. مسئولان این سازمان معرفی این رویداد بزرگ تاریخی، مردمی و مذهبی را به مردم برعهده دارند.