در حرم حضرت معصومه (س)؛
مراسم نخستین سال ارتحال حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی برگزار شد

۱۴۰۰/۰۸/۱۵ ۰۸:۱۷:۰۸

مراسم بزرگداشت نخستین سال ارتحال حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی و یادبود خادمان زائران بیت الله الحرام و عتبات عالیات در صحن امام رضا (ع) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، مراسم نخستین سال ارتحال عالم مجاهد حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ نجف نجفی روحانی مسئول فقید دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق و یادبود خادمان زائران بیت الله الحرام و عتبات عالیات امروز پنجشنبه (13 آبان ماه) در صحن امام رضا (ع) حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، علما، روحانیان، طلاب، مدیران و روحانیان کاروان‌ها و مسئولان بعثه مقام معظم رهبری، خانواده و دوستداران آن مرحوم حضور داشتند.
بخش آغازین مراسم به قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط مهدی فروغی از قاریان برجسته و مداحی عباس حیدرزاده اختصاص داشت و در ادامه حجت الاسلام حسین کاردان مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشرف سخنرانی کرد.

حجت الاسلام کاردان با گرامیداشت یاد و خاطره حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، علما و خادمان بیت الله الحرام و اعتاب مقدسه به بیان برخی ویژگی‌های بندگان شایسته خدا از منظر قرآن کریم و روایات اهل بیت (ع) پرداخت.

وی در تبیین صفات و ویژگی‌های بندگان شایسته خدا در سه بعد اعتقادی، اجتماعی و اخلاقی، از ایمان و اعتقاد راسخ، مبارزه با نفس، دانایی، تواضع نسبت به همه مردم، مدارا و نرم خویی، شب زنده داری، استمرار و تداوم عبادت و اخلاص نام برد.
مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در نجف اشراف تصریح کرد: حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مصداق این صفات برجسته قرآنی بود و از حیث شخصیتی در مرتبه بالای انسانی قرار داشت.
وی با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی مبارزه با نفس داشت و از ابتدا خود را در زمینه معارف الهی و خوبی‌ها رشد داده بود، اظهار داشت: یکی از صفات انسان‌های شایسته از منظر قرآن کریم داشتن عقل و خرد است و حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی از همه این صفات به ویژه عقل و خرد کامل برخوردار بود.

حجت الاسلام کاردان افزود: امام رضا (ع) در بیان عقل کامل، 10 خصلت را نام می‌بردکه عبارتند از: 1ـ از او امید خیر باشد 2ـ از بدى او در امان باشند 3ـ خیر اندک دیگرى را بسیار شمارد 4ـ خیر بسیار خود را اندک شمارد 5ـ هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود 6ـ در عمر خود از دانش‌طلبى خسته نشود 7ـ فقر در راه خدایش از توانگرى محبوب‌تر باشد 8ـ خوارى در راه خدایش از عزت با دشمنش محبوب‌تر باشد 9ـ گمنامى را از پرنامى خواهان‌تر باشد 10ـ احدى را ننگرد جز این که بگوید او از من بهتر و پرهیزکارتر است.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مقام آرامش روحی و راضی بودن به رضای الهی اشاره کرد و با بیان اینکه انسان به مقام رضا نمی‌رسد مگر اینکه خدا ترس باشد، گفت: زندگی حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی در مدتی که در مدینه منوره و کربلای معلی حضور داشت، اینگونه بود.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری اذعان داشت: حجت الاسلام والمسلمین نجفی روحانی نسبت به بیت المال، زائران و خادمین زوار حساسیت ویژه داشت، عشق او به اهل بیت (ع) وافر بود و برای نوکری خانه پیامبر (ص) و سیدالشهدا (ع) از مقامات دنیوی و حکومتی هرچند زمینه برای وی محیا بود، چشم‌پوشی کرد.

گفتنی است، مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی روحانی سال ۱۳۳۱ در شهرستان ابرکوه استان یزد به دنیا آمد و ۱۳ آبان 1399، همزمان با روز ولادت با سعادت حضرت محمدمصطفی (ص) و امام جعفر صادق (ع) به دلیل ایست قلبی، در قم دارفانی را وداع گفت و به دیدار حق شتافت.