پروژه صحن امام حسن(ع)، دومین پروژه بزرگ آستان مقدس حسینی

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۰۸:۰۸:۲۲

بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع) تاریخ گذاشتن سنگ بنای پروژه صحن امام حسن(ع) را که دومین پروژه بزرگ آستان حسینی است، اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حسین رضا مهدی، رئیس بخش پروژه های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: مدیریت آستان مقدس حسینی 19 آذر 1400 مطابق با 19 دسامبر 2021 میلادی همزمان با میلاد حضرت زینب(ع) سنگ بنای پروژه صحن امام حسن(ع) را خواهد گذاشت.

مهدی افزود: پروژه توسعه صحن امام حسن(ع) پس از پروژه صحن حضرت زینب(ع)، دومین پروژه به شمار می آید و هدف از آن افزایش فضاهای عبادی و خدماتی و فرهنگی برای گنجایش بیشتر تعداد زایرانی است که به کربلای معلی می آیند.

وی ادامه داد: صحن امام حسن(ع) در ضلع جنوب شرقی صحن شریف حسینی و به سمت باب القبله و خیابان الجمهوریه و منطقه بین الحرمین و خیابان امام علی(ع) است.

رئیس بخش پروژه های مهندسی وفنی در آستان مقدس حسینی گفت: مساحت این پروژه به 100 هزار مترمربع می رسد و دو طبقه زیر زمین است. این پروژه شامل فضاهای عبادی به میزان 70 درصد است، اما فضای باقی مانده به 600 واحد بهداشتی علاوه بر دفاتر اداری ویژه آستان مقدس حسینی و مکان ویژه پذیرش میهمانان و مکان گمشدگان اختصاص می یابد. صحن امام حسن(ع) راهی برای عبور زایران در مراسم هروله کنان (طویریج) خواهد بود.

مهدی گفت: آستان مقدس امام حسین(ع) این طرح را برای نخستین بار در نوع خود اجرا می کند و دستاورد مهمی برای این آستان و همه کارکنان آن است. صحن جدید به طور مستقیم از طریق سرداب ها با صحن حضرت زینب(ع) و حرم امام حسین(ع) مرتبط خواهد شد.