شرط عربستان برای عمره گزاران

۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ۰۸:۰۲:۲۱

وزارت حج و عمره عربستان اعلام کرد: مجوز ادای فریضه حج و عمره در حرمین شریفین تنها برای کسانی صادر خواهد شد که دو دٌز واکسن مورد تأیید سعودی را دریافت کرده باشند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حج به نقل از خبر منتشر شده در شبکه اسکای نیوز عربی، وزارت حج و عمره عربستان تصریح کرد: این تصمیم در راستای حفظ سلامت عمره گزاران، نمازگزاران و زائران مسجد الحرام و مسجد النبی براساس دستورالعمل وزارت بهداشت عربستان و به منظور اجرای پروتکل‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا اتخاذ شده است.

وزارت حج و عمره عربستان افزود: میهمانان سرزمین وحی که مجوز ادای مناسک عمره، نماز یا زیارت را رزرو کرده‌اند اما دو دٌز واکسن خود را دریافت نکرده‌اند، برای جلوگیری از لغو مجوز ادای مناسک، باید دٌز دوم را ۴۸ ساعت پیش از صدور مجوز دریافت کنند.

عربستان پیشتر ادای مناسک عبادی در «مسجد الحرام» و «مسجد النبی» را تنها مشروط به دریافت واکسن مورد تایید این کشور کرده بود.

براساس گزارش برخی منابع خبری، مقامات سعودی روزانه ۶۰ هزار و ماهانه تقریبا ۲ میلیون عمره گزار را پذیرش خواهند کرد.

دولت عربستان اکتبر گذشته (مهر/ آبان) انجام مناسک حج عمره را پس از حدود ۷ ماه تعطیلی به دلیل شیوع «ویروس کرونا» از سرگرفت و تقریبا روزانه به ۲۰ هزار عمره گزار یعنی ماهانه ۶۰۰ هزار نفر، اجازه ورود به مسجد الحرام را داد.