تشرف زائران خارجی به مسجدالنبی پس از ۱۰ ماه

۱۴۰۰/۰۶/۰۳ ۰۷:۵۵:۴۴

در حالی که از آبان سال گذشته متولیان مسجدالنبی (ص) از ورود زائران خارجی ممانعت می‌کردند، تشرف خارجی‌ها با رعایت نکات بهداشتی به مسجدالنبی (ص) پس از ۱۰ ماه تعطیلی آغاز شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، همزمان با پذیرش زائر خارجی از سوی عربستان و ورود چند کاروان از زائران کشورهای مختلف به سرزمین وحی، پس از هشت ماه ممنوعیت ورود زائران به مدینه منوره، شب گذشته برخی از زوار وارد مسجدالنبی شدند و نماز مغرب را در آنجا اقامه کردند.

همچنین متولیان مسجدالنبی (ص) به منظور ورود زائران خارجی، تعداد درهای ورودی به این مکان مقدس را افزایش دادند تا از تجمع و ازدحام جمعیت کاسته شود.

از آبان سال گذشته با تصمیم متولیان حرمین شریفین، ورود زائران خارجی به سرزمین وحی متوقف شد و هیچ زائر خارجی برای انجام مناسک عمره مفرده به عربستان اعزام نشد. علاوه بر این، سعودی‌ها شرط انجام واکسیناسیون را برای ورود به حرمین شریفین اجرایی کردند.

بر همین اساس، در سال جاری همه زائران علاوه بر الزام استفاده از ماسک و فاصله اجتماعی، باید واکسن کرونا نیز تزریق کرده باشند. به همین دلیل زوار خارجی نیز باید واکسینه شده باشند و جوابیه منفی کرونا را نیز ارائه دهند.

شب گذشته با ورود اولین گروه زائران خارجی به مدینه منوره، جمعی از زائران با رعایت نکات بهداشتی در مسجدالنبی (ص) حضور یافته و پس از اقامه نماز به راز و نیاز مشغول شدند.