زیر سایه خورشید/سراسر کشور رنگ و بوی امام رضایی می‌گیرد

۱۴۰۰/۰۳/۲۹ ۰۹:۳۳:۰۵

همزمان با ایام دهه کرامت و با حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید، سراسر کشور رنگ و بوی امام رضایی می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج،مجتبی مختاری مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در گفت‌وگویی اظهار داشت: با توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله کرونا، جشن‌های «زیر سایه خورشید» امسال تنها در داخل کشور برگزار خواهد شد و تعداد کاروان‌ها نیز نسبت به گذشته کاهش یافته، ضمن آن که این جشن‌ها به صورت محدودتر نسبت به سال‌های گذشته و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مختاری تصریح کرد: جشن‌های «زیر سایه خورشید» امسال نیز با همکاری بیش از 2000 تشکل مردمی برگزار و 180 خادم، 60 مبلغ مذهبی و 30 مدیر در قالب 60 کاروان بستر شادی مومنانه را در نقاط مختلف کشور و با محدودیت‌های ویژه و با رعایت کامل پروتکل‌‎های بهداشتی فراهم خواهند کرد. همچنین 5 کاروان رضوی به شهرهای خراسان رضوی اعزام خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه اعزام این کاروان‌ها از 28 خرداد آغاز و تا 4 تیر ادامه دارد، گفت: همانند دوره‌های گذشته، در چهاردهمین دوره جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» نیز مردم سراسر کشور طی روزهای باقیمانده از دهه پربرکت کرامت، از کاروان های رضوی استقبال خواهند کرد.

مدیرعامل مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی تصریح کرد: هدف حضور کاروان‌های «زیر سایه خورشید» در سراسر کشور تنها یک جشن عمومی نخواهد بود، بلکه این کاروان ها عطر زیارت از راه دور امام مهربانی را در سطح کشور می‌گستراند.

مختاری برنامه‌های این کاروان‌ها را نیز تشریح و گفت: منازل شهدا و جانبازان، بیمارستان‌ها، پادگان‌ها، مراکز نگهداری از سالمندان و معلولان، کانون‌های اصلاح و تعلیم و تربیت و زندان‌ها از جمله مکان‌هایی است که کاروان خادمان امام رضا در آنها حضور خواهند یافت.

وی افزود: همچنین با توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در موضوع تولید و اشتغال، پرچم بارگاه منور امام رضا (ع) به مراکز صنعتی و کارخانجات، کارگاه های تولیدی و مراکز دانش بنیان برده می شود و خادمان به سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی خداقوت خواهند گفت.

مختاری همچنین از آغاز پویش ملی «هرچه دارم از تو دارم» در روزهای برگزاری جشن‌های مردمی «زیر سایه خورشید» خبر داد و گفت: همه مردم عزیز ایران اسلامی می‌توانند با تولیدات رسانه‌ای، اجرای گروه سرود در حضور کاروان های رضوی و شعرسرایی در رثای امام رضا (ع)، در این پویش شرکت کنند. همچنین هیئات مذهبی، مساجد و تشکل های فرهنگی هم می‌توانند برای میزبانی از کاروان های رضوی، به سایتshajar.ir مراجعه و ثبت نام کنند.

ارسال نظر