در شرف اتمام بودن یکی از مراحل نوسازی ایوان حرم مطهر حضرت ابوالفضل العباس (ع)

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ ۱۲:۳۴:۲۴

یکی از مراحل بازسازی ایوان حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) رو به اتمام است.پیش از این نیز کار سنگفرش بخش زیادی از دیواره‌ی سمت راست ایوان، در مساحتی بالغ بر۵۰۰مترمربع انجام گرفته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،یکی از مراحل بازسازی ایوان حرم مطهر حضرت اباالفضل العباس (علیه السلام) رو به اتمام است. تقویت کف و سنگفرش آن، سنگفرش دیوارها و افزودن دیوارهای تازه به منظور ایجاد اتاق‌های اداری، سنگفرش دیواره‌ی سمت چپ ایوان که به صحن مطهر منتهی می‌شود، از جمله اقدامات این مرحله است. پیش از این نیز کار سنگفرش بخش زیادی از دیواره‌ی سمت راست ایوان، در مساحتی بالغ بر۵۰۰مترمربع انجام گرفته بود.

مهندس ضیاء مجید الصائغ، رئیس بخش پروژه‌های مهندسی آستان قدس عباسی در اینباره اظهار داشت: این اقدامات با سرعت بالا و با۱۴ ساعت کار پیوسته در حال انجام است، تا انشالله یکی‌ از مهمترین مراحل آن، یعنی آماده‌سازی و سنگفرش زمین، پیش از نیمه ماه مبارک شعبان به پایان رسد.

وی افزود: پیش از این کارهای مقدماتی مربوط به سنگفرش انجام گرفته است.اقداماتی نظیر برداشت باقیمانده‌های سنگفرش قدیم و لایه‌های سیمانی تا رسیدن به سطح مشخصی از خاک و آماده‌سازی آن با مواد مخصوص برای‌ کمک به تقویت دیوارهای حرم و ستون‌های ایوان، و نیز تقویت پی با تزریق مواد خاص در تمام حفره‌ها و سوراخ‌های آن. پس از این مراحل کارکنان شرکت پیمانکاری "أرض القدس"، اقدامات مربوط به دو لایه زیرین کف را انجام دادند تا کار سنگفرش زمین با سنگ‌های مرمر آغاز شود. این سنگ‌ها کیفیت یکسانی با سنگ‌های مرمر بکار رفته در صحن مطهر و ایوان‌های حرم خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: همچنین کار تعمیر و بهسازی اتاق‌های خادمان حرم که در دو طرف این بخش قرار گرفته است، به مراحل پایانی خود رسیده است.