سنگفرش (۱۳۰۰) مترمربع از صحن الساقی و ادامه روند پروژه/تصاویر

۱۳۹۹/۱۲/۱۱ ۰۹:۰۷:۱۳

بخش فنی و مهندسی آستان قدس عباسی از اتمام بخشی از سنگفرش صحن الساقی در مساحتی بیش از۱۳۰۰ مترمربع خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،بخش فنی و مهندسی آستان قدس عباسی از اتمام بخشی از سنگفرش صحن الساقی در مساحتی بیش از۱۳۰۰ مترمربع خبر داد.

این صحن در سمت راست خیابان باب القبله حرم حضرت ابالفضل العباس (علیه السلام) واقع شده است. طرح بهسازی سنگفرش این خیابان پس از اتمام تخریب و برچیدن بناهای فرسوده در این منطقه انجام پذیرفت و در ذیل پروژه توسعه خارجی حرم و فراهم نمودن فضای بیشتر برای حضور زائران قرار دارد. در این طرح سهولت دسترسی زائران و حرکت دسته‌های عزاداری و همچنین کاهش تراکم در مسیرهای منتهی به حرم مطهر به ویژه در ایام زیارت‌های میلیونی مورد توجه قرار دارد.

مهندس محمد مصطفی الطویل، مسئول اقدامات ساختمانی در این بخش به شبکه الکفیل اظهار داشت: «پس از اتمام اقدامات زیرساختی همچون برق، آب، فاضلاب و ارتباطات، ‌کار سنگفرش این بخش از صحن انجام گرفت. علاوه بر این، بازار و فضای پیاده‌رو با ساخت یک پرچین سنگی از صحن جدا شد، تا حریم آن محفوظ بماند.»

مهندس الطویل ادامه داد: «کار ما با سرعت بالا در دو شیفت صبح و عصر ادامه خواهد داشت، تا مساحت باقیمانده از این صحن که بالغ بر (۱۶۱۰ مترمربع) است، تکمیل شده و این مکان آماده خدمات رسانی به زائران شود.»

شایان ذکر است که این پروژه برای کمک به کاهش تراکم جمعیت و افزایش ظرفیت پذیرش زائران به ویژه در ایام زیارت‌های میلیونی که شاهد حضور بیشمار زائران است، در دستور کار این بخش قرار گرفته است؛ تا زائرانی که امکان حضور به داخل آستان قدس را پیدا نمی‌کنند بتوانند اعمال عبادی و زیارتی خود را در این مکان که یکی از مهمترین ورودی‌ها به حرم مطهر اباالفضل العباس (علیه السلام) است، به جای آورند.

ارسال نظر