آغاز توسعه و نوسازی دومین ورودی بزرگ آستان قدس عباسی

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ ۰۹:۰۱:۰۵

بخش پروژه های مهندسی آستان قدس عباسی از آغاز اقدامات نوسازی و توسعه باب الامام حسن (علیه السلام) واقع در ضلع جنوب غربی صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک به نقل از الکفیل،بخش پروژه های مهندسی آستان قدس عباسی از آغاز اقدامات نوسازی و توسعه باب الامام حسن (علیه السلام) واقع در ضلع جنوب غربی صحن مطهر حضرت ابوالفضل العباس (علیه السلام) خبر داد که دومین ورودی بزرگ آستان پس از باب القبله به شمار می رود.

این اقدامات بخشی از پروژه نوسازی و توسعه ورودی های حرم مطهر با طراحی های منسجم با بافت هنری و معماری آستان است. مرحله اول پروژه، باب الامام علی الهادی (علیه السلام) واقع در ضلع شمال شرقی صحن مطهر و باب الامام کاظم (علیه السلام) در ضلع شمال غربی آن را در برگرفت.

ضياء مجيد الصائغ، رئیس بخش پروژه های مهندسی در مصاحبه با شبکه جهانی الکفیل گفت: آستان قدس عباسی برای همه ورودی های منتهی به صحن مطهر حرم حضرت العباس (علیه السلام) اهمیت بسیاری قائل است. این ورودی ها شاهکارهای معماری و هنری بسیار زیبا بوده که در طراحی و اجرای آن نوآوری صورت گرفته است.

الصائغ همچنین با اشاره به اینکه باب الامام حسن (عليه السلام) از مهمترین ورودی ها پس از ورودی باب القبله است گفت، این مکان همچنین گذرگاه اصلی ورود و حرکت موکبهای عزاداری و نیز زائران قلمداد می شود.

وی تصریح کرد: در فاز نخست، مواد ساختمانی قدیمی زدوده و دیوارهای آن با مواد خاصی ترمیم شد و برخی از سیستمها مورد بررسی قرار گرفتند. این امور به دو بخش تقسیم شده و طبق طرح مشخصی پیش می رود تا تردد زائران ادامه یابد و این ورودی که از ورودی های مهم به شمار می رود و مشرف به بین الحرمین است بسته نشود.

الصائغ عنوان داشت، پرسنل شرکت اجرا کننده پروژه وابسته به شرکت پیمانکاری ارض القدس طرحی را در نظر گرفته اند که همه ورودی های نه گانه آستان قدس را در بر می گیرد و به صورت متوالی و مطابق طراحی معماری و هنری منسجم با ورودی خارجی و صحن مطهر پیش می رود.

ارسال نظر