پایان غبار روبی حرم مطهر عباسی به همت کارکنان بخش نگهداری حرم/ تصاویر

۱۳۹۹/۰۷/۲۸ ۱۰:۵۹:۵۱

کارکنان بخش نگهداری حرم مطهر عباسی، اقدامات غبارروبی و عطرافشانی حرم اباالفضل العباس (ع) را به انجام رساندند.این روندی است که همیشه و پس از هر مراسم زیارتی،در این حرم مطهر انجام می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی لبیک،حاج نزار غنی خلیل، مسئول بخش مذکور، در گفتگو با شبکه جهانی الکفیل اظهار داشت: "کارکنان ما بر طبق روند معمول، کار غبارروبی و معطر ساختن حرم مطهر مولا اباالفضل العباس (علیه السلام) را پس از اتمام هر زیارت میلیونی، به انجام رساندند.

وی افزود: پیش از غبارروبی حرم مطهر، کار نظافت تهویه‌های سیستم خنک کننده و همچنین نظافت آینه‌ها، لوستر‌ها و دیوارها انجام گرفت."

وی خاطرنشان کرد: "پس از این اقدامات، بخور و عطرافشانی حرم مطهر را انجام دادیم و کار با مفروش کردن داخل حرم با فرش‌های جدید به پایان رسید. البته کار غبارروبی و عطرافشانی پنجره‌های ضریح مطهر پیش از این انجام شده بود."

شایان ذکر است که بخش نگهداری حرم مطهر در آستان قدس عباسی، از بخش‌های خدماتی این آستان به شمار می‌آید که اقدامات خدماتی فراوانی را در طی ایام زیارتی بزرگ، به ویژه ایام مراسم اربعین حسینی انجام می‌دهد. ضمن اینکه این بخش، کار غبارروبی و شستشوی حرم مطهر را به صورت دوره‌ای بر عهده دارد.